Månadsbilden, juni

Naturblommor heter juni månads bild på kalendern av Minna L. Immonen.
Naturblommor heter juni månads bild på kalendern av Minna L. Immonen.

Den här sommaren ska bli bra.
Den här sommaren ska jag vara kapten på mitt livs skuta.
Det var jag inte sommaren 2014.
Då överskuggade den ofrivilliga skilsmässan allt.

Men den lärde mig också en massa nytt.
Till exempel att jag kan och vågar vad som helst.

När jag var yngre hoppade jag benji och fallskärm.
Dåtida pojkvänner frågade ”finns det inga lättare sätt att ta livet av sig” 🙂

Jag vet inte när jag började dra mig för att göra allt det där jag egentligen ville göra. Det tokiga, halvfarliga, äventyrliga.

Som att segla. Eller åka Transsibiriska järnvägen, Hurtigruten. Resa till Bolivia eller åka med Rosa bussarna.

Nu vet jag att jag kan gå min egen väg. Jag har redan seglat.

14 reaktioner på ”Månadsbilden, juni

  1. Underbart inlägg!
    Jag såg förresten Rosa bussarna på min väg hem från Tyskland.
    Och Transibiriska, det är en dröm hos mig.
    LördagsKram ❤

      1. Mycket möjligt, men då är det ju viktigt att alla funkar ihop 🙂 Jag är inte så mycket för gruppresor, där vissa ska ut på alla utflykter, är hurtbullar som vaknar tidigt och aldrig dricker vin 😀
        Läste också ryska i tre år så nog ska vi klara oss!

Kommentera

