Seglatsen, del 2

Naturhamn vid Byön. Klockan är kring sju på morgonen.
Naturhamn vid Byön. Klockan är kring sju på morgonen.

Naturhamnarna erbjuder oftast en eller flera bryggor, en grillplats och utedass. Här i Byöns lagun kostade det inget att övernatta.

Utsikt åt andra hållet i samma lagun.
Utsikt åt andra hållet i samma lagun.
Byöns grillplats utnyttjades den här kvällen av ett gäng ryska ungdomar.
Byöns grillplats utnyttjades på kvällen av ett gäng ryska ungdomar. Bilden togs följande morgon.
De ryska ungdomarna seglade den här båten.
De ryska ungdomarna seglade den här båten.

 

På Benitas Café i Pellinge smakade det gott med macka. Här fick jag till och med skumpa :-)
På Benitas Café i Pellinge smakade det gott med macka. Här fick jag till och med skumpa 🙂
... och den enda varma duschen under hela seglatsen kändes som himmelriket. Kostade bara fem euro.
… och den enda varma duschen under hela seglatsen kändes som himmelriket. Kostade bara fem euro.

Här ligger jag i sittbrunnen och videofilmar.

23 reaktioner på ”Seglatsen, del 2

      1. I Kårböle nu, är det regn, svag vind, och 5,5 grader. Blir en promenadfattig dag, om det inte blir uppehåll snart. Nu törs man inte ta kameran ur fickan i blötan.
        Svante

      2. Om jag kunde påverka vädret skulle jag gjort det för länge sedan. Ska man ut idag, så är det bilen, som gäller, men den ger ingen motion, inte ens gasfoten får röra sig, då det är farthållare i bilen.
        Svante

  1. Läst ikapp från förra inlägget.
    Jaa, du. Det var ett äventyr! Duktig flicka, skulle jag vilja säga. Och jag känner med dig. Sådär gick min man på med husvagnen, trodde jag kunde all teknik, så fort han förklarat en gång. Suck. Men kvinnans list…
    Visst är det härligt att ge sig i kast med något okänt!
    Fredagskram och så småningom en Skål! 😀

    1. Tack för kramen och snart blir det en skål också här!
      Har inte själv hunnit läsa så många bloggar än, en del förvisso – men mest har det handlat om att hänga tvätt och planera en del företagsjobb.
      Fredagskram till dig!

  2. Vilka jättefina bilder Carita blir så avundsjuk ser himmelskt ut..
    Var det inte trist att åka hem ni måste verkligen ha haft det toppen..
    Önskar dig nu en skön helg.. Kram Nicki

  3. Vi försöker alltid hitta en ensam plats, om det går. Att få vara själva ute på en ö är den bästa energikicken …
    Naturhamnar kan ju vara både anlagda och helt naturliga. Föredrar de helt naturliga före allt annat … 😀
    Härliga bilder 🙂 ❤

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

