Är det enda säkra det osäkra?

Stoppa ner två eller tre krukor med olika växter i en stor glasburk.
Inredningstips. Stoppa ner två eller tre krukor med olika växter i en stor glasburk. Hur vackert som helst!

Jag känner att jag står inför en del stora avgöranden den här sommaren. Beslut som kräver mod.
Ibland får det mig att fråga mig ”tar det här aldrig slut”?
Innebär livet en ständig förändring? Måste jag alltid känna osäkerhet? Vara tveksam och vackla? Får jag ingen rast, ingen ro?

Jag vill ha det mod som krävs att släppa taget.
Att bara låter saker vara som de är och bli som de blir.

 

27 reaktioner på ”Är det enda säkra det osäkra?

  1. Tror du har modet, det är bara den där lilla tvivelsrösten i huvudet som ska knipa igen mun… Fast hur man än ser på tillvaron så blir den som den blir – antingen man vill eller inte. Fast åkturen blir onekligen trevligare när man släpper taget om oron. Förnuftet bör man kanske ta med på färden dock 😀

      1. Representativ demokrati, kallas det, och det kan jämställas med Diktatur, som jag ser det. Politikerförakt, är det förakt politiker visar sina väljare efter ett val.
        Svante

  2. Med andra ord så ryker du på jobbet eller…
    Gör det du känner för. Du har ingenting att förlora, bara att vinna. Å om man inte riskerar nå’t så vinner man ingenting heller…

    1. Besluten om jobbet kommer tyvärr först i augusti… det är det som är värst just nu – jag skulle gärna vilja ha besluten redan före midsommar, men det är inte jag som bestämmer…

  3. Samma här: ”tar det aldrig slut”… NU väntar jag på vald lägenhets bekräftelse från bostadsbolaget och på att SAS flyger som de ska. Jag väntar på ett ständigt SEN och det trivs jag inte alltid med. Jag vill mera NU 🙂 Och mer lugn och tillit. Förnöjsamhet i det lilla och enkla.
    TACK för påminnelsen om mod och tilltro. Kram fr sö Dalsland.

    1. Känns också här som ett väntan på ett ständigt ”sedan” … vill också leva i nuet, och klart man kan göra det också om man bara släpper allt.
      Men hur klarar man sig utan pengar? Var ska man bo då?
      Kramar till fina dig!

  4. Man sätts på prov hela tiden av livets berg och dalbanor. Och ibland hamnar allt på en hög. Jag tror att du kommer klara utmaningarna som väntar.
    Kram!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

