Ett av mitt livs största beslut

Är frilansreporter i eget mediaföretag från och med den 17 juli.
Är frilansreporter i eget medieföretag från och med den 17 juli.

Egentligen hade jag tänkt berätta nyheten om att jag har sagt upp mig först i mitten av juli då jag inte längre finns på KSF Medias lönelistor. Men eftersom tidningen jag jobbar för ville ha en intervju med mig är det här inte längre någon hemlighet, eller något jag behöver hålla för mig själv.

Här kan du läsa artikeln på nätet.

Beslutet har mognat under ungefär ett års tid. Jag vill jobba i och för Lovisa, med riktigt lokala saker.
Men det var inte lätt att ta steget… eller låt oss säga, att hoppa nästan ut i tomma intet. Inte ens fastän jag både gjort bungyjump och hoppat fallskärm tidigare 🙂

Och vad ska jag göra nu då?
Alla planer kan jag dessvärre inte presentera på rad här, men jag har två samarbetspartner. Ett par roliga grejer är under planering och senare i sommar kanske jag kan säga mer om dem.

Innerst inne är jag en glad och öppen person, men den sidan av mig har av olika anledningar inte kunnat blomstra de två senaste åren.

Snart hoppas jag åter kunna vara totalt mig själv här på bloggen 🙂

61 reaktioner på ”Ett av mitt livs största beslut

  1. BRA gjort, Carita 😀 hatten av och en eloge!
    Du kirrar detta, du är en duktig och inspirerande person. Det blir en härlig utveckling för dig.
    Stort och varmt Lycka till ❤ Kram!

  2. Grattis! Bra me nya utmaningar, spännande! He gaar nooouuu braaa, ska du siiii!!!! 🙋 Önskar dej en skön å glad midsommar!!!

  3. Grattis Carita! You know that I had to make a similar decision two years ago. It has not always been easy, but I did not regret the decision for even one second! I wish you the best, in private and professional life! A bright future is waiting ahead of you! ❤

      1. Jag hoppas verkligen att allt blir bra, för visst känns det stundvis galet att säga upp sig från fast anställning och inte ha sex veckor betald semester.
        Men å andra sidan, nu bestämmer jag själv över min tid och får bara kavla upp ärmarna för att få jobb.
        Tack för att du uppmuntrar mig!

  4. Grattis till att du vågade hoppa 😀 Kan tänka mig att det känns läskigt, särskilt innan du kommit igång och blir ”varm i kläderna”. Samtidigt är det som du säger; vem känner sig trygg på jobbet idag (vem vågar)…

    1. Jag hade kunnat höra till dem som får gå i augusti – jag hade kanske fått stanna också. Men oklart om jag hade fått jobba kvar i Lovisa. Fanns massor av frågor men ingen som kunde svara ännu. Tids nog blir det säkert bra med tidningen Östnylands framtid också. Men jag orkade inte vänta på besked.

      1. Kanske inte lättare att hitta, men att få ett nytt jobb, är lättare att få, om man inte fått sparken, från den tidigare anställningen.
        Svante

  5. Hejsan, halka in på din blogg genom min kusin Johan som dela ditt inlägg på FB, Har gluttat igenom på din blogg och tycker den är både rolig och intressant. På min blogg kan du läsa Johans gästinlägg

      1. Johan har skrivit flera inlägg på min blogg, men när jag böt bloggportal så förlora jag flera av hans inlägg och ett inlägg återstod. Du får länken här. Jag skickar en vän förfrågan på FB till dig så kan du avgöra om du vill acceptera eller inte. Ha det så gott!

  6. Har ju redan grattat, men gör det så gärna en gång till. Du kommer att lyckas, det är jag helt övertygad om. Å då jag ser att du jobbat på tidningen sedan 1987 så var det verkligen dags att ”stå på egna ben”. Du skriver bra och engagerande, precis vad Lovisa behöver.
    Bra gjort!

  7. Starkt gjort! Förstår att det känns pirrigt men trygghet handlar inte om att klamra sig fast vid det gamla. Allt förändras och det gäller särskilt mediabranschen. Jag önskar dig all lycka!

Kommentera

