Tack för all uppmuntran!

Jag är överväldigad av den uppmuntran jag har fått efter att jag skrev blogginlägget i går och länkade till artikeln om mig i Östnyland.
Just nu har 224 reagerat på blogglänken på Facebook och 90 personer har skrivit hälsningar.
Min blogg hade 2145 besök i går av vilka 1588 läste om mitt stora beslut.
Ja, ni som känner mig – statistiknörden är i farten 🙂

Ett ❤ -ligt tack till alla er som ägnat mig en tanke!

Små presenter till mig själv.
Små presenter till mig själv.

Även om det nu känns som att jag måste vara ännu mer noggrann med mina pengar passade jag i går på att köpa ett doftljus från Herttanen på Mariegatan. Priset var nedsatt och just den dagen fick kunderna en ekoprodukt på köpet.

I går kväll hade jag kontakt med några vänner via Messenger och till en av dem skrev jag ”Om jag dör i dag så dör jag lycklig, bara så att du vet”. För precis så kändes det då.

Livets stig i skogen. Ingen vet vad som väntar bakom kröken.
Livets stig i skogen. Ingen vet vad som väntar bakom kröken.

Att vara företagare kommer troligen inte att vara det lättaste, men på något sätt ska jag klara det. Bilden av skogsstigen är från Fagerö i Sibbo, tagen då vi hade paus i seglatsen. Den får symbolisera livets stig.

Jag är hoppfull och förväntansfull inför framtiden. Såsom jag sa i intervjun i Östnyland, allt har sin tid.
Att skriva, att uttrycka mig verbalt, helst med ord på papper eller digitalt – men också i kommunikation mellan människa och människa – det är det bästa jag vet. Ju mera lokalt och människonära, desto bättre.

41 reaktioner på ”Tack för all uppmuntran!

  1. Javisst, allt har sin tid. En bra inställning. Man ska inte jaga på något. Det kommer till en, om man har ett öppet sinne. När så dags är.
    Glad Midsommar, säger jag, fastän jag saknar min make, detta är femte midsommarhelgen utan honom, men eftersom allt har sin tid, så är jag glad ändå.
    Ha det gott! Kram ❤

    1. Förstår din saknad.
      Jag känner ju inte mer saknad efter det som var, men våra utgångslägen är ju olika.
      Bestämde mig för att den här sommaren ska bli bra, jag ska lyssna på mitt hjärta och gå min egen väg.
      Midsommarkram till dig, min fina vän ❤

  2. Det kommer gå jättebra. Hemligheten är nog att inte tänka på farorna utan bara att köra. Saker kan korrigeras allt efter.
    ( jag vill också ha så många besökare. 46 idag är ju så botten så att kan tänka mig att hoppa från Västerbron. Bästa nånsin 200 på en dag och det är ju inte ofta det heller. 😦 )
    Men livet tickar, ska jag nu tröstäta lite hemgjort glass. Det ska jag.
    Och passar på och önskar dig en riktig Glad Midsommar!
    Kram också! 🙂

    1. Först av allt – din blogg är bra! Du har jättefina bilder, stor variation.
      Många besökare får jag då läsarna är nyfikna, och något så stort som hände nu händer sällan. Skilsmässan var en annan sak, då hade jag massor av läsare.
      När man är frisk och glad har man inte lika många följare… jag hoppas jag inte ska behöva bli allvarligt sjuk för att få många att fortsätta läsa… tyvärr lockas en del läsare av elände.
      Tycker att rätt många kommenterar hos dig, så jag hoppas du orkar fortsätta med dina foton.
      Midsommarkram!

      1. Tack för bootsen.
        Tyvärr håller jag med att elände drar mer läsare. Även om jag måste säga att jag har inte heller märkt ökad trafik när jag faktiskt mådde dåligt och skrev om det. Helt enkelt är ju så att vissa faller igenom bland många bra bloggar.. Sånt är livet. Det gäller även mitt jobb. Jag är bra på vad jag gör, bekostar annonsering för att få flera kunder, men oavsett så kommer aldrig lyftet.
        Medan andra i branschen annonserar ej eller väldigt sparsamt ( det är ju dyyyyyrt).och ändå har så mycket att de har anställt folk för att klara av. Och så var det så från dag ett.
        Tre översvämningar på jobbet på 2 år. Ekonomiskt drabbas jag kanske inte av det, men nog är det jobbigt, och den som är just nu kommer dessutom ta långt tid innan allt är klart, då det verkligen gick in i väggen. Det suger. De kommer att slå ner putsen ända fram till teglet där kunderna just kommer in.. Det ska ju andas och torka ut.
        Men jag trivs ändå med mitt företag.
        Många kommentarer? Det bara ser ut så när EN kommentar utvecklas till en konversation och och plötsligt ser det ut som om man fick 50 kommentarer… typ.
        Kram! 😍😍

      2. Det beror på hur man ser på saker och ting. Jag är inne i en positiv flow nu men jag vet hur det känns då man nästan TVINGAS hitta något positivt i eländet.
        Många som peppat mig har sagt ”ha tålamod och tro, det vänder någon dag”.
        Om den dagen nu är här vet jag inte, men jag mår bättre än på länge och vågar tro på framtiden.
        Jag ska också allt mer våga bli mig själv här igen.
        Jättekram till dig!

  3. Åh, min kära vän! Vad roligt detta är- jag är verkligen glad för din skull! Och oavsett vad som händer så kommer du att komma ännu starkare ur allting. OCH DU- tänk att du vågat kasta dig ut!

      1. Det är lättare i mobilen där man ser bilden- fast å andra sidan har jag noterat att det inte är alltid som bilden sedan syns här inne på datorn….bara en massa lustiga tecken!

  4. Har med spänning följt dig på fb och i bloggen och blev så väldigt glad för din skull när du berättade vad du bestämt dig för. Stort och varmt Lycka Till och en trevlig midsommar önskar jag dig ❤

    1. Tack för att läst genom åren och uppmuntrat! Det känns som om livet kunde ta en vändning för mig nu efter mycket som varit svårt.
      Trevlig fortsättning på midsommarhelgen!

  5. Å stort lycka till får jag väl säga också 🙂 Jag brukar tänka att går det inte på ett sätt så går det på ett annat, och då brukar de mesta gå bra 🙂 Tror det kommer gå toppen för dig, med erfarenhet och en stor dos klokhet kommer man väldigt långt!

    1. Stort tack! På något sätt ordnar sig saker och ting. Jag tror också att man med ärlighet och öppet sinne kommer långt. Finns alltid de som önskar en tid pepparn växer, men jag har insett att jag väldigt många som stödjer och önskar gott också 🙂

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

