En elsie

Sällan det blir bilder av mig själv här på bloggen. Nu ska det bli en ändring på det!
På Facebook frågade en författarkollega mig om en bild jag visade där var en selfie eller en elsie 🙂 Vilket jag tolkade som att en elsie är tagen av någon annan än av en själv.
Den här bilden är som ni säkert ser inte en selfie av mig. Man blir ju så konstig på sådana bilder. Med förvridet ansikte och långa armar…

Det var +27 i skuggan tidig eftermiddag på Saltbodan.
Det var +27 i skuggan tidig eftermiddag på Saltbodan.

På kvällen blev jag bjuden på grillkorv. Sommarens första.
Och så har jag cyklat tio kilometer, inte för motionens och hälsans skull utan för att komma från plats A till plats B och plats C för att träffa vänner 🙂

Grillkorv

14 reaktioner på ”En elsie

  1. Nu har jag lärt mig nå’t nytt igen – elsie. Gillas skarpt. Eftersom jag våga vägra FB så är det ju alldeles utmärkt att jag kikar in här;-)

  2. Det var en fin elsie 😉 nytt ord 😀 de där selfie kan bli bra också, om man är tur, men svårare.
    Du ser så nöjd och belåten ut, härligt!
    Måndagskram ❤

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

