Det blir mycket av det här nu

Wales möter Belgien i EM-slutspelet.
Wales möter Belgien i EM-slutspelet.

Och märkligt så mycket fotboll jag orkat titta på 🙂 Match efter match. Ibland med ögonen i kors då klockan efter förlängning och straffsparkar närmat sig ett på natten.

I går kollade jag Polen – Portugal. Hade ingen favorit fram till straffsparkstävlingen. Då hade jag velat se Polen vinna men så gick det ju inte.

I kväll var jag fyra timmar hos min vän Marina. Vi hade massor att tjattra om. Tjattrar gör jag däremellan också fastän jag ser på fotboll hemma ensam. Det finns ju Messenger och andra vänner som sitter ensamma hemma vid teven 🙂

Och hörni gott folk! I dag gjorde jag åter en sak jag nästan aldrig gjort förr.
Jag lurade en tupp! Alltså tog en tupplur! Det ska ni nog dra kors i taket för. I mitt förra liv klarade jag inte av sånt. Jag sov under dagtid bara då jag var sjuk. I dag bestämde jag mig för att testa om jag nu, då jag själv bestämmer över min tid, kan sova 15-20 minuter på eftermiddagen.
Och det kunde jag.
Hurraaa!!!

15 reaktioner på ”Det blir mycket av det här nu

  1. Håller med, det blir mycket. Wales gjorde precis sitt andra mål. Puhh…..
    Bloggandet blir lite lidande men, men…
    Bra med en tupplur ibland. Gjorde min mamma alltid när hon kom från jobbet. 15 minuter och sedan satte hon igång med sysslorna hemma.

  2. Hoppas verkligen att du vaknade till matchen Wales – Belgien. Om inte, så missade du nå’t.

    PS En tupplus mitt på dagen har jag hittills totalt mislyckt med… DS,

    1. Har inte heller ”vågat” ta tupplurar då jag jobbat hade mina fasta arbetsrutiner. Att sova på sen eftermiddag, tidig kväll kändes omöjligt. Jag var rädd att sova bort timmar och få rytmen ur balans. I går sov jag bara en kvart.
      Klart jag såg matchen Wales – Belgien! Hade spelat på att Wales vinner 🙂

  3. Jag langade ut TV:n för 7 år sedan, så även om jag varit intresserad av fotboll, hade jag inte kunnat se en enda match. Att slänga ut TV:n är ett av de bästa beslut jag någonsin tagit. Jag har blivit bra mycket bättre i ryggen sedan dess.
    Svante

  4. Bra gjort av dig … att lura tuppen alltså. En liten siesta är aldrig fel … tyvärr får jag sällan chansen. 😆

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

