Det blev dyra trosor det…

Besökte grannstaden Borgå som har supereffektiva parkeringsövervakare… Var tjugo minuter borta, och bara fem minuter efter att jag parkerat bilen högg dom till.
Säkert fint med extra klirr i stadens kassa, men om det annars ger bra image åt orten kan man kanske diskutera.
Jag glömde sätta p-skiva då jag besökte min arbetsplats för att lämna ifrån mig nycklar, telefon och lite annat smått och gott.

En femtiolapp som fick vingar...
En femtiolapp som fick vingar…

Äsch, bara att erkänna sitt misstag och betala. Men klart att det svider lite för en egenföretagare… som precis tyckte att hon hade gjort några bra köp på rea. Tre par trosor och ett par jeans för 39,90.

Färdigt slitna jeans och ett par trosor.
Färdigt slitna jeans och ett par trosor.
Nu ska här åter läsas!
Nu ska här åter läsas!

Snubblade också över en bokrea och råkade hitta några ark klistermärken.

Favoritfigurer.
Favoritfigurer på dagböcker för framtiden.

I dag beviljade jag alltså mig själv en ledig dag. Tycker att jag är en schysst chef 🙂

29 reaktioner på ”Det blev dyra trosor det…

  1. Man lär sig av misstagen – nästan. Sätter alltid skiva när jag besöker ÖN, senast var jag borta en minut (till ÖN:s postlåda) men satte skivan ändå. Ibland får man en känsla av att de står och spanar. Lika i Vasa, berättas det. När man en gång fptt böter kan man ju låta bilen stå där en längre tid, med bötespappen fladdrande. Lite harm är ändå lite…

  2. Var i Ljusdal i måndags, med Saaben, och i den hade jag ingen p-skiva. Gick in på OK macken innan jag kom till Centrumparkeringen, men de hade slut på skivor, och upplyste om att det var slut i hela Köpingen. Så jag fick åka hem igen. Åkte till Sveg idag istället, och på Dollar Store hade de en P-skiva, som var inbyggd i en isskrapa för 10 kr. Två flugor i en smäll. Klickar inte på gilla knappen, då jag ogillar böter.
    Svante

    1. Där gjorde du ju ett kap, med skivan och skrapan. Den min syster har i sin bil kan man också skrapa is med. Men hoppas vi får användning för skrapan först sent i höst…
      Ha en skön helg!

  3. Ett fall av att det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna… Hoppas dagen blev bra trots allt. Finfina böcker och klistermärken du fick tag i. Trevlig helg!

  4. Du är jätteschysst 😉
    Ja, fy tusan, vad retligt med P-böter! Jag har nog fått en endaste en, i mitt liv. Och aldrig några andra böter i bilkörning. Peppar peppar ta i trä *knackar mig i huvudet* 😉
    Ha en skön fredagskväll!

    1. Jag har inte heller fått många böter under mina 36 år med körkort. Två P-böter tror jag, och en för fortkörning och farlig omkörning i min ungdom…
      Lördagskram!

  5. Det svider rejält – inte bara för en egenföretagare. 50 Euro kan man ha betydligt roligare för.
    Du verkar ha många uppdrag redan – jättekul!

  6. Du kommer inte glömma nästa gång att ställa in p-skivan. Sånt finns inte i Stockholm. En praktisk sak.
    Ha en skön helg.
    Äntligen kunde jag få ner temperaturen till 23 grader inomhus. Det är glädje det. Och hur länge kan jag njuta av det? 1 timme i sin höjd. Solen ligger redan på. 😦 mörkläggning är nu på gång. ( kl. 06.32)
    Kram!

    1. Nä, tror inte jag glömmer P-skivan nästa gång. Eller bäst att ta en betalplats om man ändå klarar sig med två euro…
      Oj, så varmt du har det inne… Jag är lyckligt lottad, här som jag bor kan jag ha genomdrag, det blåser rätt ofta och jag bor på tredje våningen.

      1. Jag bor på andra av fem våningar. Och har direktsol fram till 10.00 cirka. Redan nästan 26 grader här inne och korsdrag kan inte jag göra då alla fönster åt samma håll. Och samma sak på jobbet, dessutom är där ganska lågt i tak också.

      2. Jag är extrem ljudkänslig och de där manickerna låter en hel del.
        Idag upptäckte ytterligare en sak. Det var inga bilar på vår gata en lite stund. Skönt så jag hängde ut lite genom fönstret. Då hör jag nån susande ljud och försöker lista ut varifrån det kommer. Medan jag funderade och försökte lokalisera ljudet började ljudet öka mer i styrka. Och så ännu mer sen kom bilarna. Med andra ord var seg asfalten som lät. Den transporterat ljudet långt innan man kan se bilarna. Undrar om andra har också märkt det.

      3. Jag är också ljudkänslig. Räknar mig till och med till gruppen högkänsliga, ett begrepp som jag inte tror att alla ens känner till.
        Och javisst, manickerna låter rätt mycket 😦

      4. Jag är också högkänslig, fick veta det för några år sen när jag fick virus på balansnerven och då undersöktes örat.
        Han undrade om jag visste om min hörselnedsättning. Nej sa jag, men jag antar väl att jag blir den sista som får veta att jag är lomhörd. Få säger han att det var inte det han menade utan att jag var känslig för ljud, som grannar, bilar och andra ljud som jag aldrig kan koppla bort. Och det är ju precis så. Dessutom har jag även tinnitus så tyst går jag aldrig.
        Så avundsjuk på människorna som kan koppla bort allt runt om sig. Vilken lycka.
        Jag blir tom störd av vissa fåglar också. Inte alla men vissa.

      5. Tror inte jag är riktigt så känslig som du, men som barn i scouterna klarade jag inte av att alla skrek i munnen på varandra eller annars bara gallskrek 🙂 Jag lade händerna för öronen.
        Och överlag gillar jag inte personer som höjer på rösten, i alla fall inte då de gör det helt i onödan…

Kommentera

