Händer mycket nu

Veckotidningar ger avkoppling och inspiration.
Veckotidningar ger avkoppling och inspiration.

I morgon tror jag att jag kan ta de första stegen i det liv där jag allt mer vågar vara mig själv. Där jag inte behöver känna oro kring vad jag kan skriva på min privata blogg.

I morgon kan jag berätta om ett av mina nya jobb och med tiden avslöjar jag mer om allt som är på gång.

Som sagt, det är det jag vill – vara öppen. Fastän jag får en del kommentarer om att jag kanske borde hålla inne med vissa saker… för att slippa att en del som läser bloggen retar upp sig.

Men gör jag så, då är jag ju inte sann – varken mot mig själv eller mot dem som följer min blogg.
Det här betyder ändå inte att jag viker ut mig totalt. Det finns massor av saker jag INTE berättar här. Om jag sitter en natt och dricker vin med en trevlig man i en spännande miljö – tro inte att jag skriver det här. I alla fall inte vem han är och var han bor – om han inte själv tycker det är ok att blottas 🙂
Jag skulle inte heller komma på tanken att på bloggen avslöja vem som säger sura saker om mig.

Nej, den här bloggen ska utgöra ett mix av min vardag. Den ska handla både om det som roar och om det som bekymrar mig.
Den ska handla om livet – och det är minsann inte alltid vare sig glättigt eller tillrättalagt, photoshoppat eller som klippt ur en livsstilstidning.

35 reaktioner på ”Händer mycket nu

  1. Alltid retar det någon brukar vi säger här. Å att reta upp folk då och då är inte livshotande, speciellt inte om ”skon verkar passa” (ett annat svenskt talessätt) några.

  2. Var dig själv, skriv vad du vill … och som jag läste här över; .. ha barnasinnet kvar. Du ger alltid en trevlig läsning. 🙂

    1. Ja, nu känns de resterande fyra dagarna av veckan extra spännande och därefter hela livet också. Klart det kommer motgångar, människor som är sura och motarbetar mig, utmaningar av olika slag… men jag har klarat så mycket hittills så jag ska väl klara lite till.
      Kram!

  3. Livet är spännande!
    Jag sa nyss TACK till mig själv, för att jag fick förmånen att slå upp mina blå även idag!
    Jag läser gärna din blogg, det vet du.
    Onsdagskram ❤

    1. Visst är livet spännande, man måste bara ha ork att se alla möjligheter.
      Jag var däckad nästan ett år, de som vet vad jag gick igenom förstår ju varför.
      Du har varit och är en fin vän ❤

      1. Nu är du allt rolig 😀
        Inte så där MÅNGA specialtecken ”klamrar” vad-dom-nu-heter 😀
        ”Klammer” och trea fast i varandra blir ❤
        Klammer och trea, mellanslag, klammer och trea blir ❤ ❤ … tror du driver lite med mig nu 😀 Kram!

Kommentera

