En tredje nyhet

Finns att göra en massa inomhus en regnig dag som denna. Bara +15 grader, synd för arrangörerna av Small Ships Race i Lovisa. Men båtentusiaster och tävlingsseglare brukar inte låta sig skrämmas. Hoppas vädret är bättre i morgon, det skulle alla vara värda.

För min del blir det fler blommor som symbolbilder för allt som händer och växer i mitt liv.

Tror det här är lavendel. Tycker blomman till höger ser ut som en påskhare :-D
Tror det här är lavendel. Tycker blomman till höger ser ut som en påskhare 😀

I dag har jag ringt skattekontoret för att få nytt skattekort och journalistförbundet för att få all info jag behöver som frilansjournalist. Jag har träffat min fantastiske hyresvärd som hjälpt mig massor de två senaste åren – för nu är det snart dags att flytta igen!
Inte för att jag inte skulle trivas… nej, det här är en av de absolut bästa bostäder jag haft. Men jag måste få ner utgifterna och flytta till en mindre lägenhet. Bilder från den får ni se mot slutet av augusti då flytten blir aktuell. Så det var liksom den tredje nyheten den här veckan 🙂

Jag har via mejl sagt adjö till alla mina kolleger på KSF Media, i morgon är officiellt min sista arbetsdag där. Under helgen ska jag tömma arbetsplatsen i Lovisa på mina privata ägodelar.

Så otroligt mycket har hänt i mitt liv sedan maj 2014 då skilsmässan blev ett faktum. Det ena har gett det andra, också omställningarna från lokaltidning till regiontidning betydde att jag började fundera om jag skulle våga hoppa ut i tomma intet och satsa på mitt företag.

Nu är det gjort. Och jag kan bara be om att livet ska bära mig ❤

25 reaktioner på ”En tredje nyhet

    1. Ja, man måste bara ha tålamod och tillit till att livet bär. Såsom jag grät för två år sedan och ännu ifjol somras undrade hur jag ska orka… nu känns det att livet kanske lättar lite.

      1. När man ser saker i perspektiv blir man ibland förvånad och skrämd. För 14 månader sedan frågade sig både jag och min flickvän om meningen med allt. Hopplösheten. Idag lite över ett år senare spirat hopp, tro och nyfikenhet på framtiden.
        Det blir bättre.

      2. Det blir bättre – så sant ❤ Men som sagt, tålamod behövs i mängd och massor.
        Och jag har försökt leva ut mina känslor genom att gråta, prata, skratta, skriva.

  1. Önskar dig också lycka till och är övertygad att du kommer att lyckas. Tycker du är väldigt smart att byta till en mindre lägenhet för att få minska utgifterna så här i början.

    Så du blev inte avtackad på ditt företag? Eller du ville kanske inte ha fest… Jag brukar inte heller vilja bli firad i sådana sammanhang. Det är liksom bara pinsamt tycker jag.

    1. Jag ville inte ha någon fest. Sade upp mig under min semester och vi råkade innan ha bokat en fest för dem jag jobbade med på tidningen Östnyland (KSF Media omfattar även flera andra tidningsredaktioner). Så det blev helt bra avsked på det sättet.
      Och det är nu som det tuffare livet som frilans börjar, där jag måste räkna mina cent på banken 🙂
      Men jag trivs med livet nu. Pengar är inte allt.

  2. Det är ju jättespännande. Ny lägenhet. Sånt är svårt i Stockholm.
    Skilsmässa eller förlora jobbet betraktar många som stor tragedi i livet. Och det är ju det förstår för ögonblicket. Men när man ser tillbaka i livet så inte sällan man o ser att det var det bästa som kunde hända. Man ska aldrig lägga ner sig när man kan stå.
    Lycka till. Och i min värld så har du redan lyckats.
    Kram!

    1. Väldigt många kloka ord av dig igen en gång – tack!
      Med facit i hand ser jag att skilsmässan öppnat en massa nya dörrar för mig, jag har blivit mer social och bestämt mig för att våga mycket.
      Nu får vi se om och hur livet bär.
      Kram!

  3. Ett till bra beslut! Jag är så supernöjd med min tvåa, trivs så gott, räcker perfekt och jag tjänade en bra slant.
    Det kommer säkert att gå bra för dig. Du har ju inga andra investeringar än i dig själv. Så resonerade min äldste son också, när han startade eget för ett år sen (internetkonsult). För honom gick det med vinst direkt!
    Fortsätt och njut och tro på dig själv! Kram ❤

    1. Tack Geddfish! Jag jobbar på att återfå ett krossat självförtroende, på flera plan.
      Det tar tid men jag försöker fokusera på dem som stöder mig och tycker om mig.
      Tack för din vänskap – kram ❤

  4. Du har klarat så mycket sedan skilsmässan. Det här kommer säkert att gå riktigt bra för dig. Jag håller tummarna och önskar dig all lycka i världen. Heja på dig, kram!

    1. Tack Kristallina! Om jag hade vetat det här för två år sedan då jag grät alla dagar och inte fattade hur jag skulle orka vidare…
      Men så funkar ju inte livet, och bara bra också att vi inte vet vad morgondagen bär med sig.
      Kram!

Kommentera

