Usch dessa terrordåd och kupper…

… man blir ordlös kring allt som händer i världen just nu.
Samtidigt växer min känsla för allt som har med kärlek, fred, tolerans och vänskap att göra.
Vi ska inte sluta resa, vi ska inte låta rädslan segra. Då når ju terroristerna, och alla de andra som motarbetar demokrati och öppenhet, sina mål. De vill se oss leva i osäkerhet och skräck 😦

I dag ser det ut som om solen kan visa sig mot eftermiddagen. Jag ska fotografera ett historiskt hus och sedan kolla lite båttävlingar vid Skeppsbron. Eventuellt luncha med en vän.
Livet bör ju gå vidare, på alla plan – oavsett vad som händer i världen.

Mitt kära hemland Finland. Bilden tog jag då hockey-VM pågick.
Mitt kära hemland Finland. Bilden tog jag då hockey-VM pågick.

13 reaktioner på ”Usch dessa terrordåd och kupper…

  1. Visst blir man aningen mörkrädd. För att vara ärlig så är jag glad och tacksam över att jag/vi lyckades besöka alla länder som just nu drabbas av terrorattacker/militärkupper med mera under tidigare år. Skulle inte våga resa varken till Frankrike, Belgien, Turkiet eller Israel just nu.

  2. Snygg bild! Apropå rädsla för terror: man ska vara observant när man reser, man ska också förbereda sig på att om man åker till t ex Brasilien och kliver in i ett slumområde så är det betydligt större risk att det händer något där än t ex i Lovisa:). Man får anpassa sig efter situationen där och då!

    1. Ja, du har SÅ rätt 🙂 Det gäller att vara observant och att fundera lite över resmålen.
      Klart det kan hända nåt tråkigt i Lovisa också men terrormålen är väl ändå andra…
      Usch i alla fall 😦

  3. Ja, världen är upp och ner. Oron ökar också. Visst man ska va som vanligt men inte vill man hamna mitt i händelserna ändå.
    😳😖😖🤔

  4. Har språkstriden i Finland lagt sig? Det var ju ett riktigt ståhej för några år sedan om det inte var så att svenska medier blåste upp det hela.Det rapporterades ju att de riktiga finnarna ville köra ut finlandsvenskarna ur landet.

    1. Jag har inte upplevt att vi är på väg att utrotas eller köras ut. Men stundvis kan det hetta till. Bor själv i en liten och tvåspråkig stad där svenskan är en naturlig del av samhället. Men på vissa håll upplevs det andra nationalspråket som ett hot, eller som något som kostar för mycket osv. osv.

  5. Ja numera när man sätter på mobilen på morgonen så undrar man alltid vad har hänt i natt då man väntar sig det mesta numera eftersom det börjar bli som en vana med nya terrordåd skjutningar mord och ja allt i den stilen.. Sorgligt men sant.. men som du säger livet går trots allt vidare.. Fin bild,, Kram!!

    1. Har blivit en del symbolbilder på senaste tid.
      Ja, mycket sorgligt händer i världen nu. Vi måste försöka ta vara på de fina stunder vi har i vår närmiljö och sprida kärlek där vi kan.
      Kram!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

