Nu egenföretagare på heltid

Konstverket flyttade hem till mig i dag.
Konstverket flyttade hem till mig i dag.

Det känns ju alltid lite mer definitivt, det där så kallade avslutet, då man städar kring sin gamla arbetsplats och lämnar en nyckel tillbaka. I dag gällde det mitt arbetsbord i Lovisa.

Jag plockade ihop mina få privata ägodelar därifrån. Bland annat ett konstverk som jag hade köpt på en utställning på Almska gården.

Tjugosju år gav jag åt lokaltidningen Östra Nyland. Ett och ett halvt åt regiontidningen Östnyland. Nästan trettio år av mitt liv 🙂

Men nu blåser nya vindar. Från och med i dag är jag officiellt egenföretagare på heltid.

Som ni vet ska jag snart också flytta till en LITE mindre lägenhet. Även om det sker först i mitten eller mot slutet av augusti är jag redan i full fart med att fundera hur bostaden ska forma sig på den nya adressen. Alla saker ska hitta nya platser. Men jag känner tillit. Det blir bra. Bostaden är rymlig och ljus och har trägolv såsom jag haft här i trean.

Jag har en vecka späckad av aktiviteter framför mig. Både med tanke på fritid och jobb. Just nu känns det gott att leva.
Det är ändå nuet som gäller. Det som hände i går är ett minne blott, om morgondagen vet jag ingenting.

36 reaktioner på ”Nu egenföretagare på heltid

  1. När man bor ensam behöver man inte så många rum att röra sig i har jag märkt!Jag är mest i vardagsrummet på soffan och så i köket i sovrummet nästan aldrig sover på min mjuka sköna soffa oftast

    1. Nä, det stämmer. En etta visade sig ändå vara något för liten eftersom jag hade behövt tränga in tv, bord, soffa + säng och dator i samma rum.
      Men den bostad jag flyttar till blir säkert finemang!

  2. Du är lyckligt ovetande om vad du gett dig in på.En ny erfarenhet blir att du kommer att få arbeta hårt för varenda cent.

  3. Jorå. Jag lever ensam men nog skulle jag behöva en trea. Kök, vardagsrum, sovrum plus ett rum till för mina hobbies- som kan också användas som gästrum. Det borde vara en rättighet att ha det. Nu har jag inte det så klart men…

    1. Har varit skönt att ha ett arbetsrum och här har också en kompis ofta övernattat på madrass.
      Men månne jag inte ska klara mig med en lya som är bara 10-15 kvm mindre? 😀

      1. Vad blir det i skillnad i hyra? Kanske skulle du kunnat dra av en del av hyran på grund av företaget. För att du använder ett rum som kontor!

      2. Jag känner ju likadant. Men glappar inte riktigt rätt i huvudet vilket gör att jag inte trivs. Och i sin tur gör mig detta uppstressad. Jag funderar hur jag ska lösa det hela.

  4. Ett jätte jätte stort grattis till dig vad modigt gjort att sluta på ditt jobb och bli egen.. Tummen upp och jag önskar det blir toppen med både företag och ett nytt hem.. Och visst har du helt rätt det är nuet som gäller.. Är glad för din skull.. Kram Nicki

    1. Tack för lyckönskningar och för att du visar din glädje över mitt beslut. Det var ett stort och ganska svårt beslut, har ju ingen aning om hur jag kommer att klara mig.
      Men jag måste lita på att det går på något sätt.
      Kram!

  5. Det blir nog bra med en tvåa. Har själv en på 60 kvm och är supernöjd. Beror lite på planlösningen också.
    Ett nytt kapitel i ditt liv. Önskar dig all lycka i världen. Kram!

Kommentera

