Radion på besök

Charlotte Vainio fick en stund med James Bond innan hon fortsatte jobba.
Charlotte Vainio fick en stund med James Bond innan hon fortsatte jobba.

I går tog Radio Vega Östnyland kontakt med mig. Radion ville sända en intervju med mig direkt och den skulle handla om Bloglovisa som jag är både skribent och moderator för.

Så fort jag hör ordet direktsändning skriker en del av mitt inre ”nej nej nej – utsätt dig inte för det, du vet hur nervös du blir, hur dåligt du sover natten innan!” En annan del av mitt inre säger att jag visst ska våga ställa upp. Inte minst för att jag kan ge min hemstad Lovisa och den rätt nystartade bloggen publicitet. En blogg där konceptet bygger på att också invånarna ges möjlighet att medverka med bilder och berättelser, eller ge tips om vad de vill läsa om på bloggen.

Jo, jag sov dåligt. Drömde hela natten om intervjun. Men det kanske var bra. Jag processade måhända något då. Och innan reportern Charlotte Vainio och ljudteknikern kom satt jag en stund stilla för mig själv och bad om att ett inre lugn skulle infinna sig.

När stunden var inne för direktsändningen gick allt bra. Inte minst tack vare en proffsig reporter.
HÄR kan du läsa intervjun på webben.

27 reaktioner på ”Radion på besök

  1. Ja fy helleskotta… Jag tucker jag borde vara van, efter att ha varit officiell pratare i tiotals år, men mikrofonen gör något konstigt….

  2. Jag var ju utsatt för liknande när jag deltog i en dirketsänt intervju via telefon till det rikstäckande Godmorgon Sverige inför Wales sista match för några veckor sedan.
    Javisst kan det kännas nervöst, men när man väl gör intervjun känns det som man bara pratar med just en person och glömmer att det faktiskt går ut till väldigt många.
    Vad skönt att det gick bra!

  3. Ja, man måste ha nerverna på styr och kunna ge snabba svar. Modigt gjort. Jag beundrar dig för det och alla som ställer upp på direktsända intervjuer.
    Jag blev tillfrågad en gång att vara med i tv-s god Kväll tror jag den hette. Men jag tackade nej och rekommenderade mina konkurrenter istället. Det gick bra för dem och hoppas att de fick många kunder på köpet då det var på sätt och vis gratis reklam.
    Kram! 🙂

      1. Jag tror inte jag kommer tacka ja till ett sånt erbjudande. Jag har aldrig velat vara på rutan. Aldrig haft en sån drift. Men hade gärna arbeta bakom i nån produktion. Det hade jag tyckt om.
        Kram!

  4. Spännande och en fin bild fick du på köpet! Hade också sovit dåligt. Ska bli roligt att lyssna på intervjun sedan. Du har säkert klarat det riktigt bra.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

