Min chef tycker att jag…

… behöver några dagar ledigt, så han (läs: mitt manliga jag) säger att jag kanske borde åka ut och segla några dagar. Endast där kan jag koppla bort helt från sådant som har med företaget att göra.
Han är mycket trevlig min chef ❤

Första doppet i havet blev så sent som den 20 juli. Tror att det inte var mer än femton grader men oj så skönt det var :-)
Första doppet i havet blev så sent som den 20 juli. Tror att det inte var mer än femton grader men oj så skönt det var 🙂

Efter att ha tvättat alla mina mattor (de är inte så många, jag har sparsamt av allt i sådan väg nu) var det skönt med ett dopp i havet i går. Här är det frågan om en lugn vik, men en del av havet och Finska viken ändå 🙂

Jag har haft så otroligt mycket att göra de senaste dagarna. Möten som har med mitt företag och kommande jobb att göra, möte med en förening där jag är sekreterare och med om att förbereda en sommarfest.

Jag har fotograferat historiska hus, skrivit artiklar både för bloggar och tidningar – och jag har själv gett ett par intervjuer.
Det är så roligt alltsammans men jag måste nu lyssna på min chef som säger att det är viktigt att vila. Jag bör ibland komma bort från allt som har med bestämda klockslag och deadlines att göra.

Så för säkerhets skull gör jag några förhandsinställda inlägg för fredag-lördag-söndag-måndag 🙂

Firade nytt hyreskontrakt med kaffe och kaka.
Firade nytt hyreskontrakt med kaffe och kaka.

Och så träffade jag min nya hyresvärd. Vi konstaterade att vi ”ingår registrerat partnerskap” och firade det med kaffe, chokladkaka, vispad grädde och hallonsås på Runda Munken i Lovisa.

Jag har trivts otroligt bra i min trea men tror att jag kommer att göra det i tvåan också. Mot slutet av augusti får ni se bilder därifrån.

 

20 reaktioner på ”Min chef tycker att jag…

  1. Vilken snäll chef du har 😉. Ser hur skönt som helst ut i vattnet … kroppen nästan skriker av lycka när man väl vågat doppa sig 😄.
    Ha sköna lediga dagar nu. 😊

  2. Men åh- vad härligt det låter! ALLTING låter jätte kul! OCH DU den där chefen du har ( 😉 ) kan du inte skicka över honom till mig! Tycker han verkar vara helt fantastisk! 🙂
    kram

  3. Din chef är inte bara snäll utan klok. Du tänker helt rätt, för nu får du se till att du inte blir sjuk av stress. Ha en bra lillsemester och sedan blir det nya tag. Kram!

      1. Jo, du har förstått rätt! Men då jag inte kan vara en man på riktigt (vilket jag skulle vilja vara då och då) … får jag låtsas vara en man då jag är min chef 🙂
        Lite knäpp ska man vara!

  4. Tycker absolut att du ska lyda din chef och ge dig ut på en segeltur igen. Nu är det ju betydligt varmare väder än senast så du kommer troligen att trivas ännu bättre.

    Kul att fira ett hyreskontrakt med sin hyresvärd. Sådant skulle aldrig hända i en storstad tyvärr.

    1. Känner också den här hyresvärden väl – ger ett slags trygghet.
      Ja, nu blir det en seglats igen. Vädret är mulet nu på morgonen men jag har hopp om varmare väder än vi hade i början av juni 🙂

  5. Såg så skönt ut när du badade och chokladkaka låter himmelskt gott..
    har märkt att du börjar låta gladare och det känns fint..
    Själv är jag lite bloggtrött för tillfället och lite less på det mesta så ska verkligen koppla bort allt denna helg och bara njuta.. Kram Nicki

    1. Ja, inte har man alltid ork att blogga entusiastiskt… Känns det så skriver jag bara korta inlägg med bild och bildtext ungefär.
      Just nu mår jag bra. Kan inte vara älskad av alla men har massor av vänner IRL och här på bloggen, flera av dem nya – jag har hittat nya vägar att gå efter skilsmässan, jag vågar allt möjligt jag inte vågade för två år sedan 🙂
      Kram och energi till dig ❤

Kommentera

