Om jag dör nu …

… ska ni veta att jag dör lycklig.

En blomma i Eijas Garden som är öppen under Lovisa Historiska Hus.
En blomma i Eijas Garden som är öppen under Lovisa Historiska Hus.

Någon gång i maj bestämde jag mig.
Den här sommaren ska bli bra.

Jag frågade mig vad jag drömmer om. Vad vill jag göra och varför? Vilka människor vill jag umgås med? Vem ger mig stöd, vem tror på mig, vem vandrar vid min sida, vem bär mig om så behövs?

Jag fattade stora beslut. Men inte utan att tvivla, vackla, känna oro och stappla. Så kommer jag att göra även i framtiden.
Men varken oro eller tvivel ska någonsin få mig att ge upp mina värderingar eller att släppa mina drömmar.

Jag hoppas att många av er som läser det här ska förstå att ni har varit och är viktiga delar av mitt liv. En del av er har hört mig uttala de här orden högt.
Om jag dör nu så dör jag lycklig.

En skilsmässa behöver inte vara slutet på ett liv.
Den kan vara början på något nytt och underbart.
En del dörrar stängdes bakom mig, men nya öppnades framför mig.

16 reaktioner på ”Om jag dör nu …

  1. Framtiden är spännande, om det är imorgon, nästa vecka, år … så är det spännande, man vet aldrig vad som väntar … 😊

  2. En skiljeväg är ALLTID en ny början. Det gäller bara att se den. Och du gjorde det. Andra gräver ner sig och vill aldrig släppa sorgen, hatet, bitterheten.
    Kram. Och njut av sommaren och livet!

    1. Tack Antonia, så är det. Allt kräver dock sin tid och jag kan säga att för min del var sorgen stor över ett år. Känslan av bitterhet försvann rätt ändå fortare, tack vare terapin som bland annat inkluderade ett förlåtelsebrev som jag skulle skriva och läsa högt.
      Efter två år var jag mogen och stark nog att tänka på framtiden, på mig själv – fråga mig vad JAG vill för att må bra.
      Och även redo att ta risker 🙂
      Kram!

  3. Tiden läker alla sår och ersätter dem med nya. Det är en väl beprövad sanning att lycka och sorg går hand i hand. Det viktigaste är hur man tar det. Lycka till med lyckan Carita, är glad för din skull.

Kommentera

