Lite om mina nya jobb

För ett knappt år sedan startade jag mitt företag Carita Liljendahls mediabyrå. Det första uppdraget fick jag av Lovisa Tors innebandysektion. Tack till föreningen❤

Sedan dess har jag funderat och kalkylerat. Hört folk säga att det är väldigt dumt att säga upp sig från en fastanställning med sex veckors betald semester. Men jag har också blivit uppmuntrad att följa mitt hjärtas röst.

Det dröjde nästan ett år innan jag vågade göra det fullt ut. Då hade mitt företag fått ett par uppdrag till och räknade ut att jag med hjälp av dem och besparingar på något sätt ska klara mig.
Vi får se hur det går🙂

Bonga slott, ett av objekten som håller öppet under Lovisa Historiska Hus.
Bonga slott, ett av objekten som håller öppet under Lovisa Historiska Hus.

Jag är på målrakan med fotografierna av omkring femtio hus och interiörer i dem. Bilderna publiceras dels i mässtidningen, dels på evenemanget Lovisa Historiska Hus sajt. De finns även på Facebook under Loviisan Wanhat Talot.
Det gick förstås mycket mer tid åt det här projektet än jag kalkylerat med på förhand🙂 Men jag är glad att jag fick uppdraget, via vilket jag lärt mig känna en massa nya härliga människor!

Bloglovisa är ett annat uppdrag. Jag modererar sajten och skriver rätt mycket själv men idén bygger på att invånarna ska interagera. Det har varit lite trögt där den första veckan men skam den som ger sig🙂

Och så frilansar jag för olika tidningar, bland dem Nya Östis som är ultralokal.
Det jag vill mest av allt är att jobba i Lovisa och för Lovisa. Det finns så mycket fint i min stad.

12 thoughts on “Lite om mina nya jobb

  1. Än en gång – du gjorde helt rätt med att starta eget. Å eftersom du är duktig lär ju mun-till-mun reklamen inte utebli heller. Så du lär nog få ett antal nya uppdrag framöver också.

  2. Jag vill också heja för dina olika projekt. Det kanske kan bliven fotobok av husprojekten. Sälja in till Lovisa centret om det finns en sån och olika föreningar. Handeln mm.
    Kram!

  3. Heja dig. Du är helt grym. Ler.
    Förra inlägget kände jag igen mig i. Jag bestämde oss att min sommar skulle bli på Ett visst vis. Även om vissa saker inte gick att genomföra med själv viljan, så föll alla önskningar in. Helt magiskt. Satt vid havet och önskade mig en massa saker.
    Kramis på dig bästa Carita.

Kommentera

