Bildkavalkad och VIDEO

Det finns många igelkottar i våra trakter nu. På Facebook ser man flera bedårande bilder av dem. Tama blir de också. Vet inte om det är bra eller mindre bra, men de låter sig gärna matas med allt från kattmat till grillkorv, gröt och halloumi.
Förr antar jag att de åt från och bodde i komposter men alla har ju inte längre öppna på sina gårdar.

Den här kreativa och delikata salladen bjöd Hanna på i torsdags. Jag hade önskat mig något med ananas och melon.
Den här kreativa och delikata salladen bjöd Hanna på i torsdags. Jag hade önskat mig något med ananas och melon.

Vi har ett fint sjöfartsmuseum i Lovisa, på Skeppsbroområdet. Tittade in där i dag. Massor av fina hantverk till salu och även böcker, bland annat om sjöfartshistoria.

sjofartmuseum

Utanför museet finns ett miniatyrfartyg.
Utanför museet finns ett miniatyrfartyg.

Mittemot sjöfartsmuseet ligger Café Skeppsbron.

Åt här med min syster och en vän från Sverige i dag.
Åt här med min syster och en vän från Sverige i dag.
Gillar den här bilden. Hade typ tre sekunder på mig att ta den, sedan var fågel inte där mer.
Gillar den här bilden. Hade typ tre sekunder på mig att ta den, sedan var fågel inte där mer.

11 thoughts on “Bildkavalkad och VIDEO

  1. När jag var liten hade vi också en igelkott som ”husdjur”. Å de är verkligen allätare och mumsar i sig allt man serverar.
    Å nu vet jag äntligen av alla Lovisabor finns – på Café Skeppsbron;-)

    Bilden med fåglarna mot de grå-svarta molnen är suverän.Bra fångat!

  2. När jag var barn hade vi alltid igelkottar på gården som min mamma matade. Ibland mumsade katterna också där. Sjöfartsmuseet och möjligheten att fika hade jag också tyckt om. Sista bilden är superbra! Ha det gott!

Kommentera

