Glad måndag! 01-08-2016

Med ytterligare en detalj från Eijas Garden i Strömfors.
Bilden tog jag då jag var på uppdrag där för att fotografera hennes torp som är med i Lovisa Historiska hus.

Glad_måndag_Eijas2
En klurig liten groda 🙂

För övrigt tänker jag rätt mycket på flytten som är bokad till den 30 augusti. Den kommer troligen att bli känslosam.
Jag har trivts oerhört bra i min ljusa trea, men allt har sin tid. Jag måste få ner alla kostnader, samtidigt som det blir extra mycket sådana den här månaden då jag har dubbla hyror och dessutom måste köpa en ny säng.

En viss nedräkning har således börjat, men jag tänker ge mig attan på att klara det här också. Bostaden jag ska flytta till är också fin ❤

Jag står också inför flera praktiska problem då jag inte äger några verktyg och behöver skruva isär hyllor och bord, och sedan få ihop dem på nya adressen.
Men månne inte allt ordnar sig? Jag kanske kan skrapa ihop ett gäng som jag bjuder på pizza och nåt gott att dricka som lön för mödan.
Själva storflytten fixar också den här gången suveräna GP Muutot.

14 reaktioner på ”Glad måndag! 01-08-2016

  1. Åh- tänk om vi bott närmre- då hade jag kommit både med verktyg och hjälpt till med flytten! ( även om jag inte hade kunnat lyfta och bära så mycket så hade jag kunnat styra upp allting och chefa över alla er andra! )

  2. Har så mycket verktyg som helst. Synd att jag inte kan hjälpa till. Jag är bra på att skruva isär och ihop. Det brukar alltid lösa sig, konstigt nog (tänker jag oftast). Håller i alla fall tummarna, för säkerhetens skull 😀

  3. Det var en söt liten groda:-)
    Betala flyttgubbarna lite extra och låt dom skruva isär dina möbler. Alternativt – köp skruvmejslar;-)

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

