Månadsbilden, augusti

Sköna augusti är här.
Sköna augusti är här. Skördetiden inleds.

Är det nu det stora vemodet rullar in? När det mörknar fortare om kvällarna. Blir svalare i luften.
Men då det fortfarande kan vara otroligt varmt om dagarna.
Sommaren är inte slut. Än faller inte löven från träden.

Skuggorna blir längre om kvällarna.
Skuggorna blir längre om kvällarna.

Jag har cyklat mycket den här sommaren. Sålde ju bilen och har fått mycket motion 🙂 Under turerna hinner jag tänka mycket. Jag stresstrampar inte.

Jag känner vinden leka i håret, jag har tid att titta mig omkring.
Jag tänker att jag lever här och nu, och att jag är tacksam över så mycket.
För att jag har nära vänner som ger mig krafter och stimulerande jobbuppdrag.

Allt ordnar sig.

12 reaktioner på ”Månadsbilden, augusti

  1. Ja man tänker bra under cykelturerna, om man inte befinner sig på alltför trafikerade gator iaf. Inne i centrum är jag alltid rädd att bli påkörd av någon cyklist med mobilen i hand.

  2. Jag såg igår att klockan tio var det nästan mörkt.. För bara ett litet tag sedan så var det en vacker solnedgång vid samma tid och fortfarande ljust..
    Känns lite sorgligt men som du säger ännu är inte sommaren slut.. Kram Nicki

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

