Som i en annan värld…

… var det ju onekligen då jag i dag hade förmånen att som frilansjournalist ta del av inspelningarna av den tredje filmen om Ada och Glada som görs i Lovisa. Filmen är en finsk produktion och här finns lite info, på finska, om den.

Adas och Gladas hus. Inomhusscenerna filmas i studio, men det är så otroligt fint allt dom byggt upp i kulissväg utomhus ändå.
Adas och Gladas hus. Inomhusscenerna filmas i studio, men det är så otroligt fint allt dom byggt upp i kulissväg utomhus ändå.
Minibussen med barnhemsbarnen anländer.
Minibussen med barnhemsbarnen anländer.
Scener utanför barnhemmet filmas.
Scener utanför barnhemmet filmas. Här har jag lyckats undvika att få med mängderna av folk och teknik som faktiskt snurrar runt en enda scen 🙂

Den här dagen har åter varit intensiv. Skrivjobb hemma klockan 9-13. Är som mest effektiv då.

Ada och Glada-pressvisning 14-15.30.
Skrivjobb hemma 16-17 för att få artikeln till Nya Östis klar.

Hann sedan ännu träffa en väninna från västra Finland. En riktigt skön pratstund i kvällssolen på Skeppsbron blev det – tack för sällskapet!

Och sist men inte minst. I fjol uppmanade jag alla att skicka vykort. Särskilt många har jag tyvärr inte kommit ihåg att skicka själv den här sommaren.
Men tack Dimi för det fina kortet från Bulgarien ❤

Kom ihåg att skicka vykort i dessa digitaliseringens tidevarv. Några ord som hälsning gläder SÅ mycket!
Kom ihåg att skicka vykort i dessa digitaliseringens tidevarv. Några ord som hälsning gläder SÅ mycket!

21 reaktioner på ”Som i en annan värld…

      1. Ja, fredag-lördag-söndag har jag lovat mig själv att ta det lugnare. Flytta ut till en stuga.
        Det är lite som att fara ut och segla, – viktigt att komma bort, men man måste inte resa långt.

    1. Att vara reseledare låter som drömjobbet och är det säkert också på många sätt.
      Samtidigt omfattar det ju väldigt mycket jobb, förberedelser och ansvar – är inte bara en dans på rosor 🙂
      Ha det gott du med!

  1. Då har du ju haft fullt upp den här onsdagen! Hoppas du tar bra betalt för det också. Att skicka fakturor till uppdragsgivare är visserligen det tråkigaste som finns – ja inte fakturorna utan hela admin runt den, men timmarna du jobbar är ju just sitt levebröd.

    1. Betalt får jag, men om jag tar ordentligt betalt är en annan sak… Nu då jag skapar och breddar kontaktytor och -nät är inte de stora arvodena viktigast 🙂
      Och att skriva fakturor tar inte så lång tid då man har gamla som bas.

  2. Fint och spännande inlägg med bra foton..
    Och det där med vykort tycker jag att det är jättebra att du tog upp..
    jag skickar alltid riktiga julkort och även semester kort om jag åker bort..
    Tycker dessa digitala hälsningar som dom flesta verkar föredra numera inte alls är lika fint..
    Önskar dig en fin helg nu.. ska ut och shoppa imorgon och på barndop på lördag så har fullt upp just nu.. Kram Nicki

  3. Adas och Gladas hus (alltså ett riktigt hus) hade jag gärna haft själv. Man blir ju glad av att bara se det. Tänk att bo i ett sånt ljusblått hus.
    Du har rätt. Nästa gång jag är i stan ska jag köpa vykort till mina barn och mina vänner i Tyskland.
    Ha det gott, kram!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

