Känner att jag har…

… de bästa arbetsuppdragen just nu.
Och kanske gullighetsfaktorn fylld för dagen 🙂
Har fått träffa en travhäst och en liten tax i dag. Tala om skillnad i storlek!

Underbara lilla Kerttu är en fin vän för många på ett seniorboende.
Underbara lilla Kerttu är en fin vän för många på ett seniorboende.

Just nu får jag jobba så lokalt som jag alltid velat göra. Och det är härligt när människor tar kontakt, när ribban är låg för vad som kan publiceras.

Jag har en längre tid hävdat att det är det riktigt totalt lokala som nästan alla vill läsa om. Både i papperstidning och på webb.

Under en tid då man säger att konsumenten inte är beredd att betala för någonting eftersom det mesta går att få gratis på nätet vill jag säga att visst är människor beredda att betala.

Men då ska materialet vara väldigt unikt, totalt lokalt och riktigt nära läsaren. Hon ska känna dem hon läser om, och få se bilder på dem, vare sig det gäller nyheter eller människonära reportage. Alla sportresultat från lokala små tävlingar inte att förglömma.

Det är om allt DET jag vill skriva.

24 reaktioner på ”Känner att jag har…

  1. En lokaltidning ska innehålla ämnen som människorna som bor där kan identifiera sig med och känner igen sig i. Här i Täby har vi ju två stycken (båda gratis) och uppstickaren Täby Nyheter som dessutom kommer på fredagar (då har man helgen på sig att läsa, smart) är just det en riktig lokaltidning som jag alltid läser.

    1. Precis. Men tänk att det ska vara så svårt att förstå i vissa tidningshus. Definieringen av ordet ”lokalt” uppfattas på olika sätt, om man bor i storstad eller på liten ort, verkar det som.

  2. Kerttu är nog även en uppskattad arbetskamrat 🙂 Djur är viktiga oavsett hur unga eller gamla vi är så väcker de känslor. Och minnen. Man har bla testat med olika djur på demensboenden och märkt en markant skillnad bland de boende. Läste om ett äldreboende i Finland som fått polishäst på besök – en fullpoängare 😊

  3. Korta ben och lång nos. Himla fin bild av Kerttu. Namnet gör att jag tänker på en f.d. arbetskompis med samma namn.
    Tror du har absolut rätt. Människor vill läsa om allt som händer nära dem. Glad att du får jobba med sånt du brinner för.

    1. Tack! Jag tröttnade lite på WP:s egna tapeter, så jag tror jag börjar välja mina egna bilder där.
      När jag inte längre vill se äpplen kanske jag väljer ett hav som glittrar i solen 🙂

      1. Jag har egen bakgrund svamparna är inte original i mitt tema.. Så jag tycker du gör rätt i att ha egna.. Ha en fin söndag nu kram Nicki

  4. Jag tror att du är inne på rätt spår. Nåt som intresserar mig är ”vanliga” människors livsöden. Dom har ibland häpnadsväckande saker att berätta. Konsten är att finna dom.

      1. Carita, vad gör man..,
        Gå in i mitt kommentarsfält på: vem är jag- Anna
        Den ifrån a millionairs digest- som jag haft problem med….
        Inte kul att få en sån kommentar…hur kan man bli så arg???? Jag bara undrar ju hur det är möjligt att det blir ”likes” hos någon man inte besökt….
        Jätte otrevligt… Om jag blir hackad eller försvinner ifrån WP- mejla

      2. Nej men usch… hur kan någon skriva sådant där? Kanske bäst att ta bort bara, och strunta i det?
        Eller anmäl kommentaren, om det går.
        Du har mitt fulla stöd – jag tycker du inte ska ge dig – det är säkert inte nån riktigt klok som skriver… 😦
        Sluta inte blogga snälla!
        Och ja, vi kan alltid mejla.
        Bamsekram! ❤

      3. Vet inte hur jag ska göra…det är den där sidan du vet som jag frågat om här inne om någon visste hur det gick till. Han får likes utan att man besöker hans sida….Jag har skrivit till WP och dom har försökt luska ut vad det är, men jag tror han fifflar som sjutton….
        MEN det var jäkligt obehagligt att få en sådan kommentar. Det säger mer om honom än om mig. Hade först tänkt kopiera hans inlägg och göra en bloggpost av det. att visa hur dum i huvudet vissa är. Men jag är rädd att han kan sabba för mig här inne. en sådan galning vet man ju inte vad han kan ta sig till. Dessutom är han säkert duktig på datorer och cybervärlden ( om han lyckas lura WP ) så vad som helst kan ju hända…
        Ser du mig inte mer här inne så vet du vad som hänt! ( låter nästan som en deckare!!! Fast man ska verkligen inte skoja om det )
        Tycker du att jag ska ta bort hans inlägg helt och hållet eller låta det stå kvar och strunta i honom

      4. Jag tycker det ena inlägget av honom kan ligga kvar, men efter det här ska du strunta i honom – blocka om det går. Ange att det han skickar är skräppost.
        Sedan kan han ju byta e-postadresser varje dag om han vill göra sig det besväret. Men det är bara för dig att radera och försöka behandla som luft. Hoppas att han tröttnar.
        Om det nu är en han. Men som sagt, kommentaren säger mer om personen som skrivit den än om dig. Det är någon som inte har ett eget bra liv.
        Tragiskt 😦
        Men en stor kämpekram till dig!

      5. Ja, hen verkar ha mindervärdeskomplex…Kommer att ignorera honom om han fortsätter-tror jag- det är inte min stil att strunta i idioter som hen- retar mig något fruktansvärt på att han kan få MIG att bli rädd och tycka att det är otrevligt….
        MEN jag tänker hela tiden KARMA! What goes around comes around!
        kram och tack för stöd! <2

      6. Bra – ta det lugnt och hoppas hen lämnar dig ifred.
        Klart man tycker det är obehagligt med sådana där ”troll”… vi som är vana vid att man är hyfsad och uppmuntrande på bloggarna.
        Tycker man inte lika som nån annan behöver man inte skriva ut det, eller måste man göra det har man en saklig stil.
        Kram!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

