Skyltsöndag, den 7 augusti 2016

Det har varit så skönt…
Att vistas på stugan, utan teve, i stearinljusets sken.
Att dricka och äta gott och att förbättra världen med goda vänner.
Att sitta ute under bar himmel då solen äntligen bröt fram, och att vicka med barfota tår i gräset.

På Skeppsbron i Lovisa finns det här skyltarna.
På Skeppsbron i Lovisa finns det här skyltarna.

Helt oanträffbar var jag inte. Jag svarade på ett par mejl och några telefonsamtal som hade med mitt företag att göra. Men det var inget som stressade mig.
Nu är det snart åter full rulle som gäller i fyra dagar. På fredag tänkte jag kasta loss igen. Då gör jag en kort resa över två dagar.

Vänner som ger mig energi är viktiga, och en lagom distans till mitt jobb – hur kul det än är nuförtiden 🙂

 

10 reaktioner på ”Skyltsöndag, den 7 augusti 2016

  1. Stolpen med skyltarna som ”spretar” åt alla håll påminner mycket om Vaxholm, där skyltarna också visar hej vilt åt olika sevärdheter. Å Vaxholm har bara cirka 5 000 invånare mot Lovisas drygt 15 000.

    Gillar dina skyltar som är skrivna med det gammalmodiga och charmiga typsnittet. Åsså har du dessutom en läcker blå himmel som bakgrund 🙂

    Tusen tak för att du skyltar:-)

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

