Jag är glad, nöjd och tacksam…

… för livet i största allmänhet.
För att jag har vänner som stöttat mig genom svåra tider. För att många av dem finns kvar och för att jag fått nya med tiden.
För att jag haft mod och styrka att gå mina egna vägar, även om jag känt oro  i största allmänhet och osäkerhet med tanke på ekonomin i synnerhet.

För allting har ju ett pris. Hit hör troligen även känslan av frihet.
Så även om jag ibland är rädd, orolig och osäker och inte alls den tuffa, självsäkra person jag vill vara – så lever jag min dröm just nu.
Jag är tacksam för varje minut som jag får göra saker jag gillar och umgås med människor som är snälla med mig, som inte stjäl energi.

Jag ser fram emot varje dag jag har framför mig. Jag är inte ledsen fastän hösten och vintern med mörker och kyla snart är här.

För även då kan allting hända, om vi har våra sinnen öppna.

Konst blir man glad av , inte sant? Så kanske inte så KONSTigt att jag känner mig glad i dag efter att ha besökt TRE utställningar :-) Den här visar en del av konstföreningens tavlor på Galleri Theodor.
Konst blir man glad av , inte sant? Så kanske inte så KONSTigt att jag känner mig glad i dag efter att ha besökt TRE utställningar 🙂 Den här visar en del av konstföreningens tavlor på Galleri Theodor.

 

8 reaktioner på ”Jag är glad, nöjd och tacksam…

  1. Så härligt att få läsa dina ord, att du lever ditt liv nu, nöjd och glad. Jag gläds verkligen med dig. Jag börjar också inse mer och mer att jag till stor del kan välja bort de människor som inte är snälla, de som tar energi. Efter flytten håller jag ju på att bygga upp ett nytt nätverk och det är rätt spännande 🙂
    Kram!

    1. När orken infinner sig ser man allt det som är spännande, allt det nya som man fått efter att ha tvingats avstå från nåt annat.
      Önskar dig ett rofyllt inre, känn tillit – allt ordnar sig!
      Kram!

  2. Härligt att läsa att du är så positiv det låter så fint..
    jag tyckte om dom flesta av tavlorna på ditt foto skulle kunna tänka mig att ha en del av dom..
    ha en fin vecka nu så hörs vi.. Kram Nicki

Kommentera

