Mycket att tänka på…

… att planera och organisera. Det är roligt att ha mycket jobb, dagarna blir minsann inte långa.
Utan min papperskalender och min smarttelefon skulle allt vara en enda röra. Via telefonen når jag mejlen då jag inte sitter vid datorn, och här tar många kontakt genom att ringa, sms:a eller skicka meddelanden via Whatsapp och Messenger.

Visar några dagar i slutet av månaden som ännu inte är fullbokade. De två föregående sidorna i kalendern är redan fullklottrade :-)
Visar några dagar i slutet av månaden som ännu inte är fullbokade. De två föregående sidorna i kalendern är redan fullklottrade 🙂

I dag har jag bara en intervju och den måste inte skrivas ut på direkten, så dagen känns lugn. Ändå har jag haft annat att jobba med från 9 till 12.
I natt vaknade jag och började tänka på allt vad flytten innebär från kontakt med elbolag och posten för adressändring till telefonbolag för att veta att dataförbindelserna, som är livsviktiga i mitt jobb, fungerar.

Och nästa vecka ska jag till försäkringsbolaget. Som företagare har jag en del lagstadgade plikter att uppfylla… ibland känns allt det byråkratiska verkligen tungt – men känslan av frihet och självbestämmanderätt övervinner det mesta.

Med den här roingivande bilden från Eijas torp och Eijas Garden som är med i Lovisa Historiska Hus önskar jag er alla en fin dag!

Näckros_Eijas

12 reaktioner på ”Mycket att tänka på…

  1. Kanske någon innovativ själ skulle kunna sammanfoga allt vad en flytt innebär för ändringar och sammanfattar i en app som man bara klickar i och allt fixas i en nafs.
    Vacker bild på vattenväxten! Målerisk.
    Kram!

  2. Ser att jag inte är ensam om att fortfarande använda en gammal och hederlig papperskalender.
    Du är ju också en kreativ person genom ditt skrivande. Å kreativa personer har då aldrig lätt för byråkrati och all administration.

    1. Nej huga, jag gillar inte blanketter och en massa byråkratiskt-kom-ihåg, skatter, myndighetsövervakning osv.
      Känns som om de vill ha mer pengar än jag får in 🙂
      Men, SKA fixa detta!

  3. Tips inför flyttstädning.
    1. Skapa en ny mapp på datorn. 2. Kalla den ” Stöket i lägenheten.” 3. Gå och ta en kopp kaffe. 4. Högerklicka för att ta bort mappen. 5. Datorn kommer då att fråga: ”Vill du ta bort Stöket i lägenheten permanent? 6. Klicka på JA – knappen. 7 Lägg fötterna på bordet, och bara njut.
    Svante

  4. Byråkrati kan verkligen ta kål på en men man är illa tvungen att fixa det ändå. Själv skriver jag att-göra-listor och blir så glad som helst när jag kan stryka över något.
    Väldigt fin bild!

  5. Bra, att du försöker med det administrativa (som är tråkig, men nödvändigt).
    Jag kör med både hängslen och livrem, dvs både almanacka på nät och papper.
    Kram !

    1. Jo, det är måste med dubbelkoll – man kan ju tappa telefonen, allt får inte vara där.
      Jag har en del namn och telefonnummer och e-post på lista på datorn också 🙂
      Torsdagskram!

  6. Jag lämnade papperskalender för många år sen men det är ju olika vad man trivs bäst med. Det är många saker du har att ordna med. Hoppas att du inte är helt ensam i det utan har nån som du kan rådgöra med

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s