Förändringarnas sommar

Någon i våras bestämde jag mig. Sommaren 2016 ska bli min bästa på länge.
Den här sommaren ska jag åter blomma ut, våga vara mig själv, stå för vad jag säger och tycker.

En underbar oas från tidig vår till sen höst.
En underbar oas från tidig vår till sen höst.

Det känns skönt att kunna skriva om mina jobbuppdrag på den här bloggen igen. Det fick jag inte göra då jag hade mitt gamla journalistjobb. Då förväntades jag hålla det privata privat och jobbrelaterade blogginlägg fick gå ut endast på jobbets blogg.

På något sätt blev jag ängslig där, för att jag alltid var tvungen att väga mina ord. Vad får jag skriva här, vad får jag inte skriva. Och påhoppen från några personer som inte gillade det jag skrev bidrog också till att jag förändrades. Jag vågade inte vara så öppen, glad och personlig som jag ville vara.

Ölandstoken blommar.
Ölandstoken blommar.

Skilsmässan i maj 2014 gjorde ett bräckligt självförtroende ännu sämre. Jag blev en spillra av mitt forna jag och speciellt tuffa uppdrag på jobbet, där det gällde att ställa folk mot väggen med obekväma frågor, fick mig att må dåligt.
Någon sade då att ett jobb inte ständigt kan vara roligt.
Men jag vill påstå att det kan vara det.
För mig har det bara gällt att hitta de uppdragen.

Just nu har jag bara roliga jobb. Jag får inte lika stor lön som förr, men jag mår bra. Varje morgon känner jag livsglädje och förväntan.

I dag åker jag på en resa med många kära vänner. Snart börjar innebandysäsongen igen och med en del av supportrarna ska vi tagga upp oss inför stundande drabbningar – kanske öppna rösterna lite 🙂

 

16 reaktioner på ”Förändringarnas sommar

    1. Tack Antonia! Det krävdes ändå nästan två år att hitta rätt, det har varit en lång process – men sällan blir ju saker bra heller om man har bråttom 🙂
      Kram till dig min vän!

      1. Fast det kändes hela tiden att du var på rätt väg. Du grävde inte ner dig. Du grävde ut dig. Och det är stor skillnad.
        😍😍😍 kram!

  1. Ängslan kan verkligen ställa till det och hålla oss människor tillbaka. Påhopp kan rasera allt på ett kick. Så glädjande att läsa om hur läget är för dig den här sommaren!
    Kram!

    1. Vi blir ju nog aldrig helt av med oron i våra liv, och alltid finns det andra människor som vill sätta oss på plats.
      Men om vi vet att det vi säger och känner och skriver är rätt ska vi stå på oss och stödja varandra.
      Kram!

  2. Ett underbart inlägg med glädje och hoppfullhet. Så härligt att du känner att du är dig själv, och sann mot dig själv, igen och att du får vara det på dygnets alla timmar. Jag hoppas att du får en härligresa med uppladdning inför en toppen höst!! Kramar

  3. Du är väldigt inspirerande! Jag hoppas att jag någon vacker dag vågar vara lika modig som du – bara jag nu först hittar det jag vill göra. Och jag håller fullständigt med dig, ett jobb kan (och ska!) i bästa fall vara sådant som man gillar varenda sekund.

Kommentera

