Resultatet av ett jobb…

… finns i årets tidning om Lovisa Historiska Hus-evenemanget.
Det största jobbet med tidningen har gjorts av andra. Lyfter på hatten för alla som jobbat i månader med det här projektet som verkligen sätter Lovisa på Finlandskartan under ett veckoslut.

Det som utgjorde mitt projekt var att under ungefär en och en halv månad besöka drygt fyrtio hem och fotografera husen, interiörer, rum och i vissa fall gårdsplanerna. Det var ett härligt jobb där jag fick träffa massor av nya människor ❤

En del av husen jag besökte och fotograferade.
En del av husen jag besökte och fotograferade.

Alla bilder från husen, vissa tagna av andra fotografer, finns här.
Det digra programmet under dagarna presenteras här.
Till evenemangskarta med mera hittar du härifrån.

LHH-tidning

23 reaktioner på ”Resultatet av ett jobb…

  1. Väldigt snyggt! Gillar att de flesta husen är teckningar och när man klickar på dom får man se ”helheten”. Minns jag fel eller skrev inte du också texterna till den ambitiösa katalogen?!

  2. Kul! Så härligt det måste kännas när ens jobb ger ett gott slutresultat där många samsats för att göra en bra framställning ☺

  3. Puh, är det så här nära? Känns som om vi inte alls är klara, det skall ännu limmas etiketter…. Synd bara att producenttorget är endast en dag. Söndagsbesökarna möts av en tom Karlskronaboulevard…

  4. Håller med Susan, hade också sett dem i verkligheten. Gamla hus har något alldeles särskilt. Måste ha varit roligt att titta på så många. Du måste ha tittat på ett hus om dagen i genomsnitt. Kul att det blev så bra!

    1. Ibland var jag i tre hus på en dag, ibland i ett – någon dag paus.
      Det här är ett jobb jag tror jag aldrig glömmer.
      Med stor tacksamhet till var och en familj som öppnar sitt hem den här helgen ❤

Kommentera

