Tystnadens trädgård

Jag tror att jag länge i tankarna kan återgå till den ro jag upplevde i Tystnadens trädgård i Vivamo i Lojo (sidan bara på finska). Eller som en av medresenärerna på trädgårdsföreningens resa sa, ”vi fick minnen vi kan leva på länge”.

En stillsam oas.
En stillsam oas.

För den som så ville fanns det tavlor med bibelspråk eller andra små klokord att ta till sig. Trädgården med planteringar och små stilleben var ganska liten, men runt den fanns en vidsträckt natur, bland annat en park med äppelträd, och närhet till en stor sjö.

Här kunde blicken vila på vackra detaljer bland växterna.
Här kunde blicken vila på vackra detaljer bland växterna.

Det här inlägget kan fungera som ett trädgårdstips, tycker jag och lägger det därför i den kategorin.

Naturen med alla sina skönheter har en helande kraft.
Naturen med alla sina skönheter har en helande kraft.

På utfärden hittade jag också några fina fönster, vackra väggar och en del annat smått och gott som jag publicerar under de instundande veckorna.

12 reaktioner på ”Tystnadens trädgård

      1. Tyvärr inte. Men det brukar ordna sig med sämre väder. Jag har bott här i en väldans massa år och det är nu de senaste tre-fyra åren som sommarmånaderna har blivit lika med oväsen på kvällar/nätter. Förhoppningsvis växer de ifrån fylleri fyllerat…

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

