Skyltsöndag, den 21 augusti 2016

Höll mitt i flyttarbetet på att glömma att det är Skyltsöndag!

Den här hittade jag då vi besökte Vivamo i Lojo där bland annat Heliga Birgittas kapell finns. Kommer bilder därifrån senare.

Många förbud här!
Många förbud här!

Och en lektion i finska säger att här står ”Vivamos privatområde. Hundar ska hållas kopplade och deras bajs plockas upp. Simstranden är endast för Vivamos gäster. Förbjudet att röka och gör upp eld. Området är övervakat, också med kamera”.

Jag som gillar ordning och reda lider just nu åtminstone lite...
Jag som gillar ordning och reda lider just nu åtminstone lite…

Och om ni undrar vad jag håller på med så där annars om dagarna, så är det här. Tror inte någon direkt avundas.
Jag sorterar och slänger så mycket jag hinner. Skulle inte vilja ha en enda onödig pryl med mig till nya stället… Men få se hur långt jag hinner komma med det jobbet på en vecka.

Lyssnar på Juha Tapios ”Jotain niin oikea…” på repeat. På något sätt ger den mig styrka och säger till mig att jag har haft en härlig sommar. Och om jag bara själv vill kan framtiden också vara underbar ❤ 🙂

12 reaktioner på ”Skyltsöndag, den 21 augusti 2016

  1. Om du händelsevis tänker kasta ”blomstället” borta vid fönstret, kan du ju kasta det hitåt, 🙂 Alltid lika jobbigt att flytta, men också en nystart, kanske början på något bättre. man liksom växer lite varje gång.

    1. Om du menar vinstället som blomman står på så tänkte jag inte kasta bort det 🙂
      Sällan är där ändå flaskor i den – när jag köper en dricker jag ur den rätt fort 🙂
      Försöker se flytten som en nystart – ja!

  2. Flytt är en av de värsta saker jag vet. Jag lider med dig! Musik kan ge precis det man behöver för tillfället. Allt har sin tid, snart är det över och du kan andas ut.

    1. Ja, det var jobbigare än jag trodde. Hade ju vanan inte från ett par år tillbaka, tänkte jag.
      Men efter några veckor borde det kännas bättre – och jag ska fortsätta minska på antalet prylar i min omgivning…

  3. Gillar inte förbudsskyltar. Var finns alla tillåtelseskyltar? Jag bara undrar… 😀
    Tack för din skyltning! Hihi.
    Nä, ordning och reda, pengar på freda. Men det blir bra, ska du se. Utrensning är bra.
    Kram ❤

  4. Tack så jättemycket att du skyltar även idag mitt i alla flyttbestyr. Gillar dina finska skyltar som du vet. Språket ter sig om man säger så;-)

    Flytt är aldrig roliga och alltid förknippade med en massa jobb som man skulle kunna vara utan. Men självaste röran vara ju bara i några veckor som tur är.

Kommentera

