En full-fräs dag och superfint väder!

Projektchefen för Lovisa Historiska Hus Ann-Britt Felin-Aalto och artisten Daniel Sanz.
Projektchefen för Lovisa Historiska Hus Ann-Britt Felin-Aalto och artisten Daniel Sanz bekantade sig med miljön där han ska uppträda på lördag.

Det har varit full fräs från morgon till sen eftermiddag, och jobbet tar inte slut… för jag ska ännu skriva lite i kväll och fortsätta packa.

Allting börjar ändå kännas allt mer rätt nu. Jag har varit orolig för än det ena och än det andra, men då jag besökte nya bostaden i dag bestämde jag mig för att ”det här ska bli bra”. Med rätt inställning kommer jag troligen långt!

Träffade Daniel Sanz, finalisten från The Voice of Finland, också i dag. Vi är vänner sedan våren då jag intervjuade honom för tidningen Östnyland och jag vill göra allt jag kan för att puffa honom vidare i karriären. Han har också såsom jag gett upp ett annat jobb för att följa sitt hjärtas röst. Hans dröm är att kunna leva på musiken.

Nu ska han uppträda på Lovisa Historiska Hus, lördagen den 27 augusti kl. 12-14 på Saltbodtorg. Där händer också mycket annat, även på söndag, så missa inte evenemanget!

12 reaktioner på ”En full-fräs dag och superfint väder!

  1. Det är ju det roligaste med att vara journalist att man träffar så många olika människor. Dessutom är du ju faktiskt en opinionsbildare också. Jag menar om du skriver positivt om Daniel så ökar ju hans chanser att bli ännu populärare!

    1. Nå jo 🙂 Somliga tycker att riktiga journalister ska vara ifrågasättande. De ska kunna problematisera och kritisera och inte bara lyfta fram det positiva.
      Jag är mer den refererande journalisten som vill lyfta fram allt som är bra i vår stad 🙂 ❤

      1. Tack – vad fint sagt!
        Just nu känns det bra. Annat var det 2014 efter skilsmässan, och ännu en del av 2015…
        Men allt har sin mening, jag börjar hitta mina nya vägar i livet nu.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

