Vacker vägg, del 46

Jag tycker om murar, stenar, sådant som är gammalt. Också svart, brunt och vitt. Rostiga detaljer, metall, järn.

En av väggarna till Heliga Birgittas kapell i Vivamo, Lojo.
En av väggarna till Heliga Birgittas kapell i Vivamo, Lojo.
Utifrån ser kapellet ut så här.
Utifrån ser kapellet ut så här.
... och inuti såhär. Se så vackert ett fönster från en vägg på motsatta sidan speglar sig i solljuset mot golvet.
… och inuti såhär. Se så vackert ett fönster från en vägg på motsatta sidan speglar sig i solljuset mot golvet.

14 reaktioner på ”Vacker vägg, del 46

  1. Vilka läckra bilder.. Just den här typen av vägg tror jag är vanlig på gamla hus och lador i Skåne.. Men inte värt jag säger för mycket kanske finns på fler ställen.. men håller med dig fint är det.. Kram Nicki

  2. Det är spännande med gamla byggnader i sten och även jag gillar murar osv. Tänker mig att kapellet byggdes till heliga Birgittas åminnelse eftersom Sverige och Finland var ett land på 1300-talet.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

