Bilder från Lovisa Historiska Hus, dag 1

Trädgårdsgatan klockan 11 på lördag, ännu inte full trängsel alls :-)
Trädgårdsgatan klockan 11 på lördag, ännu inte full trängsel alls 🙂

Jag har haft en fantastiskt trevlig dag i dag. Solsken och famnen full av goda vänner. Då är det väldigt lätt att glömma bort hosta, snuva och saker som ännu ska packas inför flytten 😀

Bjuder på en liten bildkavalkad från dagen, och uppmanar alla som har möjlighet i morgon att ta del av evenemanget Lovisa Historiska Hus!

Mariegatan, lördag cirka klockan 14.30.
Mariegatan, lördag cirka klockan 14.30.
Ett av många små charmiga, personliga pop-up-cafeterior.
Ett av många små charmiga, personliga pop-up-cafeterior.
Daniel Sanz, finalist i The Voice of Finland, uppträdde på Saltbodtorg.
Daniel Sanz, finalist i The Voice of Finland, uppträdde på Saltbodtorg.
Vackert dukat i Villa Lilla Gula. Vill visa den här bilden också för att den visar de skydd som besökarna har på fötterna och de band som används för att skärma av platser.
Vackert dukat i Villa Lilla Gula. Den här bilden visar också de skydd som besökarna har på fötterna och de band som används för att skärma av platser.
Producenternas marknad med lokalt producerat och hantverk.
Producenternas marknad med lokalt producerat och hantverk.
Marknaden på Skeppsbron.
Marknaden på Skeppsbron.

Och så avslutade jag själv kvällen med chilimarmelad på ost och surskorpa. Sköljdes ner med en välförtjänt grogg 😀

Marmeladen är lokalt producerad och verklig säsongsvara, så det gäller att passa på NU om man vill ha den. Annars får man vänta till nästa höst.

LWT_chili

 

15 reaktioner på ”Bilder från Lovisa Historiska Hus, dag 1

  1. Tack för reklamen! Hoppas det smakade!! Vi är på plats i morgon också, även om ITU-torget var utlyst till enbart lördag. Vi beslöt oss för lite ”civil olydnad”! Har tillstånd från högre stadsmakter! Så välkomna på marmelad- och syltuppköp, kryddat med chili!

    1. Ja, jag hörde om den ”civila olydnaden” – bravo bravo!
      Det är ju inte heller LHH:s styrelse som bestämt att producentmarknaden bara får pågå en dag.
      Tror att en mera öppen kommunikation i framtiden bäddar för bättre resultat och samarbete för alla.
      Har redan börjat käka innehållet från första burken… 🙂

  2. Surskorpa lät inget vidare, men de såg goda ut 🙂
    Härligt att ni hade fint väder idag när det var öppet hus, marknad och hela köret. Hoppas ni får en lika underbar dag imorgon också ☺

  3. Vilken härlig bidkavalkad på ett Lovisa som ju faktiskt verkar ha människor ute (tack för länken igår förresten). Å vilken tur ni hade med vädret – man ur huse där alltså. Är faktiskt glad att se lite liv i ditt älskade Lovisa:-)

  4. Hej Carita Jag hittade din blogg här i Spanien .Är föd i lappträsk och uppväxt i Valkom och har bara mina kusiner kvar som bor i Lovisa o Borgå .Efternamn Tikander .Så nu skall jag följa din Blogg och minnas hur det var där när jag bodde där .För 1955 flyttade vi till Sverige och nu bor jag i Spanien sen 4år .Så fortsätt o ta bilder erkki Ha en bra dag

    1. Vad roligt att du hittade hit! Hoppas min blogg kan visa dig bilder från miljöer du känner igen. Har ju skrivit många år så om du orkar bläddra i arkivet kan du hitta också sådant som inte bara har med mitt privatliv att göra.
      Välkommen med och ha en bra dag du också. Spanien låter inte alls fel 🙂

  5. Wow… Så mycket folk. Och chilimarmelad kanske vore nåt för mig. Jag gillar starkt och här i Sverige går inte alls att köpa vettig stark chili. ( jag vill undvika de superstarka varianterna, för dem finns så klart.)
    Och jag har en så sug efter starkt att det börjar kännas löjligt. 🙄

  6. Tänk att vädret nästan alla gånger är helt otroligt fint,så roligt,stor trivdest i vimlet såväl från jobbets sida som sedan på privata vägar..väntar på nästa år igen 🙂

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

