Äntligen på nya adressen!

Det har varit en ganska tung dag, men så är det ju alltid då man flyttar.
Och ändå var det inte jag som kånkade alla möbler och lådor. Tre trappor ner utan hiss. Tre trappor upp, utan hiss.

Så här såg det ut i mitt vardagsrum strax före tio i morse.
Så här såg det ut i mitt vardagsrum strax före tio i morse.

Craig står med händerna bakom ryggen och kollar läget 🙂 Han bar inte heller något utan blev buren.

Lite senare såg det ut så här i rummet på Drottninggatan.
Lite senare såg det ut så här i rummet på Drottninggatan.
På kvällen såg det ut så här i köket. Jag gillar att ha det stora bordet här!
På kvällen såg det ut så här i köket i min nya lägenhet. Jag gillar att ha det stora bordet här! 

Många saker och möbler, mattor och blommor söker ännu sina platser. Flyttlådor ska tömmas osv. Men det här bordet flyttar jag inte i första taget. Det utgör en oas i mitt stora kök.

Craig klarade också flytten :-)
Craig klarade också flytten 🙂

Allt har inte hittat sina rätta platser här heller, men tv:n, soffan och bordet har gjort det. Och så har jag en sprillans ny matta som jag tycker väldigt mycket om.

Sovrummet är ännu så stökigt att därifrån visar jag bilder senare. Men jag har en splitterny säng också 🙂

Fick teven att funka på direkten och senare även datorn efter visst knölande.
Stort tack till min syster och hennes sambo för hjälp med allt från lampor till installation av tvättmaskin ❤

26 reaktioner på ”Äntligen på nya adressen!

  1. Bra kämpat! Själv har jag haft en rejäl flyttkarusell senaste tre åren, vilket gjort att jag säkerligen blivit av med cirka 80% skräp, medvetet! Har nämligen två lägenheter i två olika städer och jag orkar helt enkelt inte ha en massa prylar.

  2. Köket är min favoritplats! Gillar inte små undangömda kök, blev direkt förtjust i eet som nu är mitt hem. Här är vi 95% av vår vakna inomhustid, med te, tv, mat, korsord, dator m.m. Måste bara också skriva ett kort mail till dig om en stund…

    1. Kan nog tänka mig att köket här blir mer favoritplats än det var innan, där jag bodde förr. Det var ett bra kök, med snygga nya ytor, många skåp osv.
      Men mest satt jag där och käkade frukost bara.

  3. Fantastiskt att se hur långt du har kommit. Det är ju helt otroligt! Gillar ditt stora kök. Vi har också ett stort bord där och älskar det!

  4. Gillar ditt kök. Mitt är också medelpunkten i lägenheten. Där händer nästan allt. Du har jobbat riktigt bra! Det är alltid mycket lättare att tömma lådorna, tycker jag.
    Sov gott i en ny lägenhet och en ny säng!

  5. Är du helt färdigflyttad nu? Hoppas det för det brukar ju kännas så skönt när det gamla är helt avslutat.. Då kan man i lugn och ro koncentrera sig på sitt nya hem.. Håller tummarna att allt blir toppen Kram Nicki

  6. Vad fint! Men vet du? De trappor utan hiss, se det som träning. Jag hade fem! Utan hiss när jag bodde i Köpenhamn … det var hårt, speciellt med matkassa i händerna. Fi fan vad jag är glad att slippa de där nu. 😂

Kommentera

