Mycket handlar om flytten nu…

… men så mycket annat har jag ju inte hållit på med heller 🙂
Begriper inte hur jag skulle ha rott allt detta i land om jag hade jobbat heltid!

Balkongen är för tillfället en liten djungel. Bra att det är varmt ute och även om nätterna blir kalla klarar sig växterna. Jag bor på tredje våningen och balkongen är inglasad. Har aldrig haft en sådan förr!

Så innan allt hittar sin plats i bostaden får en del av växterna vänta här. Tror dom mår bra!

Provisorisk lösning.
Provisorisk lösning.

I nya bostaden hörs nya ljud. Hundar som skäller då och då, men det stör inte mig. Doften i trappuppgången är en annan. Utsikten från fönstren mot två väderstreck är just nu enbart grön 😀
På taket rör sig några trevliga killar. Renovering på gång! Det bankas således från åtta på morgonen till ganska sen kväll, men vet ni – inte ens det stör mig. Det är ju toppen att husbolaget ser till att taket är i skick, att det inte regnar eller snöar in 😀

Min nya matta under soffan, framför teven.
Min nya matta under soffan, framför teven.

Den här mattan tycker jag SÅ mycket om! Blir att dammsuga flitigt 🙂

I dag gjorde jag slutstädning i gamla bostaden och gav nycklarna till hyresvärden som alltid varit toppen.

Nu fortsätter jag upptäcktsfärden i alla mina flyttlådor 😀

24 reaktioner på ”Mycket handlar om flytten nu…

  1. Härligt med inglasad balkong! 👍 Du kan ju förlänga sommaren i båda ändarna ifall den är åt rätt håll 🌞😊

  2. Vilken stor och fin balkong! Om du köper ett sådant värmeelement som man ofta ser på uteserveringar så kan du nog behålla din djungel på balkongen. Tycker det ser riktigt fint ut:-)

    1. Vet inte hur lätt det är här eller där. I Lovisa är det inte så lätt att hitta centralt belägna tvåor. Och då menar jag att man inte har mer än 500-600 meter till absoluta centrum med torg och affärer 🙂
      I Helsingfors är allt dyrare, men så är det ju i stora städer.

      1. Japp så är det. Jag har stått i kön sen 84. Hittar fortfarande inte nån lägenhet som jag skulle gilla. Men jag skulle kunna få allt annat. Jag antar att jag kommer aldrig få det heller. Men drömma kan jag ju lite till.

  3. Hej ja det är jobbigt att flytta men det blir bra sen när man får alt på plats .Jag fortsätter och tittar på dina gamla inlägg o ser att du är ofta i Tallin vacker stad har varit där 2 gånger .Sen lite Ot ni börjar få Spansk vinter väder .Nu skall jag inte störa dig längre fortsätt packa upp erkki

    1. Det är roligt att du hittat min blogg och kommenterar här, tack för det! Du stör inte alls 🙂
      Ja, Tallinn ligger ju nära så det blir en eller ett par resor dit per år. Gamla stan där är mycket fin!

  4. Inglasad balkong vd avundsjuk jag blir..
    Jag har aldrig haft någon sådan och min hyresvärd har absolut inga planer på att glasa in heller 😦

    Här bankas det också på dagarna nu dom renoverar våra hissar det är ju bra dom måste ju vara säkra..
    Ditt köksbord är väldigt likt mitt fast jag har ett vitt..

    Måste kännas skönt när man kan lämna nycklarna på det gamla stället för då är man ju helt klar där och kan koncentrera sig på det nya..Nu kan du ju ta det lugnt i din egen takt..
    Kram!!

    1. Jo tack, nu kan jag ta det ganska lugnt. Försöker ändå den här veckan få de hyrda flyttlådorna bort, sedan är det bara att vänta på, och betala, fakturan… 🙂
      Visst är det fint med ett rejält köksbord!
      Kramar!

Kommentera

