Jag fixade det!

Jag är stolt över mig själv nu. Tidtabellen höll.
Mitt mål var att de hyrda flyttlådorna skulle vara tömda före klockan 17 i dag.
Jag var klar med dem redan klockan 15.15!

Fyrtio tomma flyttlådor.
Fyrtio tomma flyttlådor.

Det här betyder inte att jag på långt och när är klar med röj-projektet. Än finns det lådor här och där. Det dröjer ett tag innan alla saker hittar sin nya plats i nya bostaden.

Men härefter vill jag ha så lite saker som möjligt. För att vardagen ska snurra runt behövs inte så mycket.
Vissa saker har förstås sitt affektionsvärde, en del möbler likaså. Men väldigt mycket onödigt har jag samlat på mig. Den här hösten och vintern ska det bli en ändring.

Så mycket har förändrats i mitt liv och jag vill fortsätta på den inslagna vägen. Jag sätter upp mål och inser att jag klarar nästan vad som helst.

16 reaktioner på ”Jag fixade det!

  1. Kan tänka mig att kostnaden för hyrlådorna hjälpte till att få dem tömda. Inte fel med motivationshöjare, iallafall behöver jag den typen av morot för att få tråkgörat gjort… Måste kännas toppen att slå din egen deadline med god marginal – hoppas du unnade dig en välförtjänt paus sedan 😊

  2. Nice. Märklig sed eller vana att man flyttar med öppna lådor. Här gör man med flyttkartonger som är mer locket på. Man jan köpa eller låna dem.

    1. Man kan hos oss också ha egna lådor, eller lådor man hittat i affären osv. Men hyrda flyttlådor är av hårdplast, inga kartonger som går sönder.
      Du kan lasta böcker och andra tunga saker i dem.

Kommentera

