Är det i dessa stunder…

… man ska ha Gevaliakaffe hemma? Då man får de där oväntade besöken?

Ställningen kommer allt närmare min balkong.
Ställningen kommer allt närmare min balkong.

Eftersom vi har takrenovering på gång är väckning kring 7.15 – 7.30 garanterad. Behövs ingen väckarklocka. Det är mycket bankande och borrande just nu.

File X, vad händer utanför fönstret?
X-File – vad händer utanför fönstret?

Jag som inte gillar gardiner, som har persiennerna helt uppdragna och som brukar gå omkring lättklädd, ibland med hårrullar i håret har under några dagar varit lite extra försiktig.

Inte för att jag låter mig skrämmas av killarna i arbetshissen, men jag tänker på dem… om de får sådan chock att de ramlar ner… Den vardagsdramatiken klarar jag mig utan.

13 reaktioner på ”Är det i dessa stunder…

  1. Påminner mig om när jag var liten och de bytte fönster där vi bodde. Vi bodde på tredjevåningen och kattan satt och tittade på vad det var för märkligheter utanför fönstret (byggställning). Då kom en karl och gick förbi. Katten rygg och fräste åt honom ☺

  2. Vet precis hur det känns med killar framför fönstret. Förra året målades huset här 😀
    Första bilden är en toppenbild! De två killar mitt emot varandra och de mörka molnen som drar in, ha..ha….

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

