En vacker detalj

Nycklar som öppnar nya dörrar i din värld.
Nycklar som öppnar nya dörrar i din värld.

… och mycket symbolik.
När en dörr stängs öppnar sig nya, bara du ser dem.
Med facit i hand efter skilsmässan vet jag att det är så.
Också med facit i hand efter hoppet ut i det nästan okända som jag tog då jag sade upp mig från en fast tjänst.

Bilden är tagen i Tystnadens trädgård i Vivamo i Lojo.

Ha en bra fredag alla! Min går i arbetets tecken hela eftermiddagen och på kvällen träffar jag goda vänner över ett glas vin 🙂

10 reaktioner på ”En vacker detalj

  1. Underbar bild Carita den tycker jag mycket om..
    Och jag blir jätteglad när jag läser hur positiv du låter..
    Tummen upp för dig och ha en fin helg..
    Kram Nicki

  2. Spännade att läsa dina inlägg och du skriver väldigt bra. Det finns mycket jag känner igen i det du skriver. I det här inlägget just det där med att när en dörr stängs öppnas oftast en annan. Bloggade nyligen själv på samma tema. Kul att följa dig 🙂

      1. Fint Carita 🙂 Ja, bloggar är en härlig uppfinning! Hittat många likasinnade i bloggvärlden och det är är så härligt att hitta människor med samma intresse och passion för ord, skrivande och livet i stort.

      2. Precis så är det! Ingen tränger sig på – man läser då man har tid, kommenterar då man har tid och känner lust för det.
        En del bloggvänner känner jag bra och träffar IRL, andra har jag aldrig träffat men de känns så nära ändå 🙂

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

