Skyltsöndag, den 11 september 2016

Ett minne från Lovisa Historiska Hus-dagarna!
Ett minne från Lovisa Historiska Hus-dagarna!

Skyltarna fungerar samtidigt som en lektion i finska för dem som är intresserade av språket och som vill utöka sitt ordförråd 🙂 Många av er finns ju i Sverige.

Konst eller Konstigt förvaltar Skyltsöndag. Via det här inlägget hittar du länkar till flera söndagsskyltare. Häng på, du också, om du har en blogg!

18 reaktioner på ”Skyltsöndag, den 11 september 2016

  1. Tycker det är härligt att du ofta nosar upp skyltar med språklektioner. Å jag tror att vissa ord faktiskt fastnar. Det är ju ord som är väldigt användbara irl om man säger så.

    1000 tack för toppen skyltar och länken:-)

  2. Tror jag skulle klara av att beställa kaffe o bulle nu – men jag hade behövt den glutenfria äppelkakan men om jag gett mig på den beställningen så vet man aldrig vad jag fått…

    1. Ja, och ett språk bör ju användas rätt kontinuerligt för att kunna leva. Jag talar svenska, finska och engelska. Lite tyska, lite franska, lite spanska, väldigt lite ryska… men så där att man förstår nånting i alla fall 🙂

      1. Ahaa! Intressant att tyska är ditt modersmål, vi borde kanske börja öva tillsammans. Hade för sisådär drygt 25 år sedan en tysk pojkvän och var ivrig att lära mig då, men sedan föll språket lite i glömska 🙂

      2. Går alldeles utmärkt med ”ss” istället. Precis, sprechen även om det går fel och hoppas att någon talar om hur man säger rätt. Modigare = mutiger. Det var lektion ”ett”. Ha..ha..

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

