Septemberbilden

Septembermånads bild i almanackan.
Septembermånads bild i almanackan.

Visst bjuder september ofta på klar och hög luft, blå himmel och härliga färger. I synnerhet kombinerat med sol, och det har vi tack och lov haft i många dar.

Jag är ändå fortfarande förkyld. Allt började veckan innan jag skulle flytta och som värst var det under Lovisa Historiska Hus-helgen. En seg flunsa måste jag säga för än kraxar jag och är stundvis trött, in på tredje veckan nu 😦
Tänker ibland på då jag sa att jag inte var sjuk en enda dag under de två år som jag bodde på Drottninggatan. Hittills kan jag säga att jag inte har varit frisk en enda dag på den här nya adressen… Men – jag trivs! Jag har kunnat börja om här, utan sorg i väggarna.

Livet känns bra nu. Mycket annorlunda än för ett två år sedan och även annorlunda än för ett halv år sedan.
Visst oroar jag mig stundvis för ekonomin, men det är jag säkert inte ensam om här i världen. Jag har ändå intressanta arbetsuppdrag nu. Och som jag sagt många gånger förr – saker och ting tycks ordna sig bara man har tålamod och känner tillit.

19 reaktioner på ”Septemberbilden

  1. Eftersom du har haft det tufft ett tag, så har säkert immunförsvaret naggats i kanten. Man blir ju alltid mer infektionskänslig när man befinner sig i ett skörare tillstånd. Positiva tankar nu, och blicken framåt! 🙂

    1. Ja, det lär vara en seg influensa…
      Att vara frilans ger såsom namnet säger en viss frihet, men också osäkerhet. Trivs ändå väldigt bra just nu och hoppas att livet ska ordna sig även i fortsättningen.

  2. Det där var en riktig gladbild med sin härliga orangea färg!
    Allt ordnar sig alltid – det är mitt motto!
    Å din förkylning verkar vara lika seg som mitt magvirus…

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

