Mycket jobb nu

Har ett roligt översättningsarbete på gång och inledde förmiddagen med det. Sedan fick jag en journalistkollega på snabbt besök vid lunchtid. Efter det gick jag på en utställning på Almska gården som ligger bara ett stenkast från mitt hem. Bilderna är därifrån.
Utställningen ”Sprickan” med 88 verk av 67 konstnärer är verkligen sevärd. Om du har möjlighet, gå och kolla, absolut senast den 13 oktober.

Underhållande konst.
Underhållande konst.
Den här färgskalan och stilen skulle jag gilla att ha hemma på någon av mina väggar.
Den här färgskalan och stilen skulle jag gilla att ha hemma på någon av mina väggar.

Översättningsjobbet fortsätter i kväll, varvat med lite tv och plock bland osorterade pinaler här hemma.
Har varit nästan +20 och sol i dag också. Härligt!

20 reaktioner på ”Mycket jobb nu

    1. Ja, verkligen varierande! Vi har väl haft frost vi också på vissa platser, men inte de senaste dagarna.
      Är väl typiskt sensommarväder ändå? Med kalla nätter och varmt om solen tittar fram på dagen.

      1. Det får gärna vara varmt, och skönt, men jag önskar att löven faller, så jag hinner kratta innan snön kommer. Det är så tungt att kratta löv i snö.
        Svante

  1. Jag hoppas att det är Mein Kampf du översätter.Det ligger liksom i tiden.Du har ju sagt att din blogg skall vara opolitisk så du behöver inte publicera min kommentar.Kunde bara inte låta bli:-).

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

