Så här fint blommar det…

… fortfarande i Tranbrunnsparken i Lovisa. Vi har haft +16 grader och sol i dag så man klagar inte. Det fina vädret lär fortsätta i morgon.

gronska

Ställvis har det varit så kallt om nätterna att de som åkt iväg tidigt med sina bilar tvingats skrapa is från rutorna.

I kväll jobbar jag hemma med en intervju med en östnylänning som bor utomlands. Sådant sköter man praktiskt via mejl.
Dessutom fortsätter jag i sakta mak sortera prylar. En del försöker jag få sålda via Facebook, böcker kanske går bäst på ett loppisbord.
Det enda jag behöver köpa till bostaden är en spegel till hallen och ett datorbord som ersätter den mycket provisoriska lösning jag i all hast gick in för då jag flyttade hit … för tre veckor sedan … TÄNK! Tre veckor har jag redan bott här 🙂

 

10 reaktioner på ”Så här fint blommar det…

  1. Här blommar också mycket ännu och det är soliga dagar med svala nätter. Det är skönt med en fin höst tycker jag – njuter mer av det än en fin sommar. Antagligen för att på sommaren SKA det vara fint medans solig höst blir bonus 😊

  2. Vad tiden går! Jag har bott i min tvåa precis i 3 år. Bodde kvar i trean i 1,5 år sen jag blev ensam.
    Jag antar att du kommer att trivas fint, man behöver inte så stort. Egentligen.
    Solen skiner här med. Kvällskram ❤

  3. Tänk att blommorna i parken fortfarande tror att det är sommar, och det gör jag faktiskt också dagtid alltså. För nätterna är kalla här med, men ingen frost än.

    Tre veckor – tiden går fort!

  4. Härligt med en fin höst. Vid lunchtiden hade vi 18 grader. Väldigt behagligt när jag går mina hundpromenader.
    Då fattas det inte mycket innan lägenheten är inredd som du vill ha det. Hoppas intervjun blev riktigt bra. Ha en trevlig onsdag!

  5. Jösses! Redan tre veckor!!! 😲 Jag hinner inte med … Fin ”sommarbild” … blommor gör allt så mycket vackrare.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

