Höstbilder från Lovisa

En del av strandparken invid Lovisaviken.
En del av strandparken invid Lovisaviken.

Det strålande vackra och rätt varma vädret, med sol från klarblå himmel, har fortsatt. Jag såg otroligt vackra vyer ute på landet också, där jag gjorde en intervju i dag, och en snabbvisit i skärgårdsmiljö blev det ävenså. Men det var så pass privata sfärer att jag inte lägger ut dem här.

Knappt någon vind att tala om. Här syns en del av gästbåtshamnen och bryggan för allmogebåtar. Längst borta till höger paketjakten Österstjernan.
Knappt någon vind att tala om. Här syns en del av gästbåtshamnen och bryggan för allmogebåtar.
Museibåten Onni restaureras i år.
Museibåten Onni restaureras i år.

13 reaktioner på ”Höstbilder från Lovisa

  1. Vackra omgivningar! Ja det är väl dags att börja lägga upp båtarna nu. Här har vi än så länge ganska somrigt väder faktiskt. Klar o fin luft i skogen.
    Det är väl bra att du håller isär vad lägger ut i bloggen och det som är yrkesmässigt. Hur gör du med copyright på bilder som du publicerar? Har du nån ”märkning” på dom?

    1. Har nog ingen märkning på bilderna jag lägger ut på bloggen.
      Om jag fotar något roligt då jag är på jobb, frågar jag alltid den som intervjuats om bilden får gå ut på min blogg i ett helt annat sammanhang.
      De flesta tycker det är kul, och jag behöver inte ens nämna att bilden är tagen hos någon viss person.

  2. Precis samma väder här och det var faktiskt för varmt att sitta med jeans och t-shirt i solen. Helt otroligt! Gillar Onni skarpt, vilken vacker båt:-)

    1. Det är lugnt och fint. Någon kan tycka att det är för trist på vintern, men jag är van, har bott här nästan hela mitt liv.
      Man kan ju åka till Helsingfors som är på en och en halv timmes bussväg om man vill ha liv och rörelse – sedan vill man fort hem igen 🙂

Kommentera

