Hur galet som helst, del 24

I väntan på julen står de här på trappan utanför ett hus på landet.
I väntan på julen står de här på trappan utanför ett hus på landet.

Galet HÄRLIGT vill jag också säga i det här fallet. Så att alla förstår att jag tycker det här är underbart 🙂

När man städar bort julen, så varför bära sakerna väldigt långt bort om man kan ställa dem utanför dörren till en stor gård.
”Det är ju snart jul igen” sade han som bor i huset och log.
Det kändes som en godtagbar, mysig och sorglös förklaring 🙂

18 reaktioner på ”Hur galet som helst, del 24

  1. Nej usch! Vilka gräsliga juldekorationer, blekta och fula. Tycker i det här fallet att det var bäst att inte pynta alls. Men galet var det ju;-)

  2. Ja, nu går det undan och snart är det jul. Yngste sonen är ett riktigt julfreak och han har redan gett mig i uppdrag att bevaka inflödet av juldukar på Kupan. Kommer det några som passar ska jag lägga undan dem till honom.
    Kram, Ingrid

  3. Verkar galet men jag känner två personer som älskar julen över alla andra högtider. Därför står det alltid lite julpynt kvar. Hela året om och varför inte när man blir glad av det.

  4. Så roligt. Har två sådana grisar på mitt balkongbord. Små rosa, fast de är gjorda av sten, som mamma målat. med tryne och så. Det blir ju julpynt, för fasen….Hon samlade på grisar på 80-talet. Tusentals, öhhh. Tänk min barndom..

    Ska maila min address i nästa vecka. Jag har varit lite dålig, samt att Dolf är hemma, så jag återkommer till dig nästa vecka. Skrev ett inlägg. Din tavla som jag vill ge dig finns i bakrunden.
    kramisar

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

