16 reaktioner på ”Blomningen fortsätter…

  1. Pelargoner är väldigt vackra, men jag har slutat med krukväxter sedan flera år tillbaka. Det räcker faktiskt med all växtlighet ute under vår, sommar, och höst. Sedan behöver man inte ha dåligt samvete om de torkar bort för en, för har man inga kan de ju inte torka.
    Svante

      1. Jag hade krukväxter när jag bodde i Stora Staden, men sedan jag flyttat ut i spenaten behöver jag ju inte odla växter inne, de växer ju utan hjälp runt ikring mig.
        Svante

  2. Mina står fortfarande ute på balkongen. De blommar fortfarande för fullt. Det var ett riktigt bra väder för dem i år. Härligt att din fortfarande mår så bra hos din mor.

  3. Jag var innan vi flyttade till Spanien en riktig pelargontant. Hela den inglasade altanen var full, 50 olika sorter och flera av varje. Jag undrade hur jag skulle göra med dem vid flytten men det löste sig eftersom jag glömde dem ute när det blev smällkallt hastigt och inte så lustigt. Den enda som överlevde stod inne och den står nu hos mina föräldrar, en som jag drog upp från frö (vilket den på ditt foto håller på att få, ser jag).

    Ett riktigt praktexemplar har du där hos din mamma! Vet du namnet på den?

    1. Nej, jag vet inte vad just den här pelargonen heter – den har små blommor och skräpar således en del, men uppväger allt med att vara så fin.
      Oj, 50 olika sorter hos dig! Det hade varit kul att se en bild av det!
      Det där med frön borde man ju testa med pelargonerna – har aldrig prövat!
      Kul att du tittade in här och kommenterade, välkommen åter!

      1. När de börjar torka kommer de att få små fjun och spricka upp i näbben, det är därifrån pelargonen på något sätt har fått sitt namn. minns inte exakt just nu.

        Det är spännande att så nytt för de blir inte alltid som mamman och har du tur har du sedan en pelargon att döpa själv!

        Jag har foton någonstans men jag torr de är magasinerade. Eller på gamla datorn. Eller på hårddisken som blixten slog ned i. Lite röra bland mina bilder, känns det som! 😀

Kommentera

