Sporadisk lösning

Tillsvidare ser det ut så här framför näsan på mig vid datorn.
Tillsvidare ser det ut så här framför näsan på mig vid datorn.

Jag har bott på nya adressen ganska exakt trettioen dagar nu. Vardagen funkar sedan länge, men än finns det saker och kläder som ska bort. Det får ändå ske så där pö om pö eftersom arbetsuppdragen kräver sin tid.

I dag förbereder jag alla papper som ska till bokföraren. Djungeln av regler som gäller för egenföretagare är tät, men jag har tagit mig envist framåt med en machete och ser då och då ljuset strila in över mig från ovan 🙂 Gillar att tänka i liknelser och att se symboler.

En massa tillfälliga lösningar har jag alltså ännu hemma, som av bilden synes … centralenheten till bordsdatorn syns till vänster. Den står på en del som blev över från Ikeas Billyhylla … skrivaren står på golvet… och skärmen med tangentbord på min fina sekretär, ett arvegods som förtjänar en annan plats i mitt hem.

Men allt har sin tid, och då jag har fått hjälp med att montera ihop nya arbetsbordet får ni se nya bilder 🙂

13 reaktioner på ”Sporadisk lösning

  1. Ser så fint ut Carita och nu har du väl börjat att känna dig hemma.. Är ju lite konstigt i början när man flyttat.. men det går nog bra tror jag för du låter mestadels väldigt positiv numera..
    Jag håller också på att rensa hemma och ger till secondhand det är en skön känsla tycker jag..
    Ha en fin helg nu så hörs vi…

    1. Det är en verkligt skön känsla att rensa, slänga, ge bort…
      Jag är nästan helt ledig i dag, lite bokföringsjobb osv. Annars tänkte jag fortsätta med smått o gott i bostaden.
      Kram och trevlig helg!

  2. Allt behöver inte bli klart med en gång. Det ser bra ut på bilden så långt. Jag har hela min deckarsamling med 1000 böcker i Billy-hyllor. Troligen en av IKEA-möblerna som har sålt mest.

  3. Jag ser att du har fått en hel del nya följare som är pigga att kommentera också.
    Ja, man har en hel del att fixa som egenföretagare men att ha en som sköter bokföringen och kan allt om skatter och regler är guld värd.
    Kram!

    1. Jo, inte skulle jag orka eller ens klara, känna till allt, själv – som man bör, t.ex. om skatter.
      Jag tycker du har bra med besök hos dig också, många kommenterar också – om man själv går in hos andra o tittar och lämnar något spår brukar man hitta likasinnade 🙂
      Kram!

  4. Tycker också det ser mysigt ut och gillar bilden med skuggan på väggen. Det tar lite tid innan man vet exakt hur och var man vill ha sina saker. Skönt att det går framåt och att vardagen fungerar. Kram!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

