Äntligen! (är det tredje utropet?)

Hur som helst… det är så otroligt skönt att få egen prägel på hemmet.
Jag är inte den som har bästa tålamodet… därför kånkade jag upp arbetsbordet till tredje våningen och tänkte att om jag inte lyckas få hjälp i dag så banne mig skruvar jag ihop det själv 🙂

Precis så maskulint och fritt från rysch-pysch-romantik som jag vill ha det :-D
Precis så maskulint och fritt från rysch-pysch-romantik som jag vill ha det 😀 Bara bordet är nytt, allt annat fanns sedan tidigare, och den fina sekretären som hittills utgjort tillfällig lösning för arbetsbord syns utanför sovrumsdörren. Fortfarande på tillfällig plats, men … allt artar sig!

Men lyckligtvis fick jag hjälp en timme och slapp en massa onödiga svordomar och ännu fler grå hårstrån…

Och om nu någon tycker att det är konstigt att det inte finns spetsar, gardiner, kuddar eller annat mys & pys i min sterila lägenhet, så kan jag trösta er… lite romantisk är ändå nya lampan i taket i sovrummet – hahaa 😀

En lampkupa av spetstyg - det är ungefär så långt jag kan sträcka mig :-)
En lampkupa av spetstyg – det är ungefär så långt jag kan sträcka mig 🙂

23 reaktioner på ”Äntligen! (är det tredje utropet?)

  1. Idag har du verkligen legat i. Först med att kånka upp bordet och sedan montera det. Bra jobbat där och det blev väldigt snyggt.

  2. Nädu,jag ser allt att det är en spetstrosa du dragit över lampan.Du är bara för fiffig.Men går du med ändan bar nu? Det var absolut ett skrivbord som skulle passa även mig.Riktigt fint.

  3. Jag ser att du har din dator uppe på bordet. Störs du inte av allt fläktljud från den? Jag har lyckats hänga upp min under skrivbordet, och det blev genast lite tystare. Skulle egentligen vilja ha den i ett annat rum, då jag störs av ljud. Numera måste man också ha ljudet avstängt när man läser tidningar, detta tack vare alla reklam, och TV reportage. En tidning ska på sin höjd prassla.
    Svante

    1. Ja, en tidning ska bara prassla, det håller jag med om 🙂
      Visar i dag bild på ommöblering, men det berodde nog inte på att jag störs av fläktljudet utan mer på att Antonia gav mig idén om att lyfta ner datorn på golvet. Får ju plats för anteckningsblock m.m. nu 🙂

      1. Ställ den på någonting, så den inte står direkt på golvet. Datorer är på något vis lik dammsugare, de suger upp damm. Jag hängde min i ståltrådar under skrivbordet.
        Svante

      2. Jag är inte så händigt lagd och har inte det tålamod som krävs för att agera Ernst eller Martin Timell 😀
        Jag dammsuger ofta i stället. Datorn har små fötter den står på och luftintaget sitter uppe, så jag får tro att det funkar så här.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

