Glömt bort att dejta…

… ja, det har jag faktiskt gjort. Har inte på länge varit inne och kollat på de två sidor där jag varit med. I en av dem tog medlemskapet slut för nån vecka sedan, antar jag – men vem bryr sig? 🙂

Ett utsiktstorn i Vivamo i Lojo med en Bibel som tak.
Ett utsiktstorn i Vivamo i Lojo med en Bibel som tak.

Bilden får åter funka som symbol åt mina tankar. För det här med dejtande känns inte viktigt mer. Hittar jag någon ny kärlek så hittar jag, men just nu orkar jag inte leta.

vivamo_utsiktstorn_2
Klättrade aldrig upp i tornet men fint är det!

Tycker ni det verkar oroväckande? Att jag helst sätter min tid på jobb och sedan gillar att vara hemma och pyssla i bostaden 🙂 Jag har inte ens gett mig tid att gå ut på krogen. Vänner träffar jag på andra sätt och mitt jobb är just nu så stimulerande att det också ger stort innehåll i livet.

I dag har jag en intervju i Strömfors, en och en halv mil från Lovisa. I morgon åker jag på en intervju till Helsingfors.

28 reaktioner på ”Glömt bort att dejta…

  1. Jag tycker det låter sunt! Vi jagar och försöker ofta alldeles för mycket – det är både bättre och mer givande många gånger att låta bli. När man mår bra och är nöjd som man har det så finner man ofta sånt man aldrig funnit om man så letat sig blå 😊

    1. Jag hittade min ex-make då jag var 35 och precis hade bestämt mig för att vara ensam resten av livet om så var meningen… så ja, då dök han upp 🙂
      Nu är jag ensam igen men det går ingen nöd på mig.
      Kram Antonia!

  2. Utsiktstornet är urläckert, även om jag inte gillar ”religiösa” symboler. Men jag kan du tänka mig att det är en ”vanlig” bok.

    Vad gäller resten av ditt inlägg så tycker jag nog att det var betydligt mera oroväckande i början när du ”jagade” män på dejtingsajter. Nu har du kommit in i ett normalbeteende om jag får säga så.

    1. Nåja, kanske jag inte jagade desperat, nätdejting är ju inte något konstigt i dag och många par har funnit varandra den vägen.
      Men just nu har jag inte tid för sånt, jobbet kräver sitt och jobbet är kul 🙂

  3. Har du glömt det? Då kan det inte vara viktigt. Tror du tänker helt rätt. Du är rätt mycket ute på olika uppdrag t.ex. Vem vet, en vacker dag snubblar du bara så där på honom 😀

  4. Jag tycker du gör helt rätt hålla på att leta verkar jobbigt..
    Träffar man någon så gör man annars tja då får det vara..
    Men som sagt du gör rätt pyssla med ditt vanliga vardagsliv och plötsligt
    ja då är han med stort H där 🙂

  5. Håller verkligen med alla ovan!
    Jag tycker att det verkar väldigt förnuftigt!
    ta det lugnt- du har det ju så bra just nu så varför inte bara vara och samla energi och krafter istället. Du lär nog hitta någon tids nog!
    kram

  6. Oroväckande? Nej inte alls,man vet riktigt själv vad som är bäst för en och vad som gör en lycklig just nu och här,onödigt att söka något som oftast inte dyker upp i sökandet utan kommer då man laggt ner energin på det hela.Way to go!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

