Helsinki here I come

Det är inte hit till Fiskehamnen jag ska i dag, men i Helsingfors byggs det massor just nu.
Det är inte hit till Fiskehamnen jag ska i dag, men i Helsingfors byggs det massor just nu.

Har en intervju i Helsingfors i dag. Alltid lika roligt att åka dit, fastän jag inte skulle vilja bo där.
Den här bilden tog jag i våras i Fiskehamnen där det sedan dess byggts mycket till. Överlag byggs det massor i vår huvudstad just nu.
Det talas mycket om att det är dåliga tider, men det oaktat finns det pengar att bygga. Och att man bygger både bostäder och affärscenter, kontor, nya vägar och hela faderullan måste ju betyda att framtidstro finns?

15 reaktioner på ”Helsinki here I come

  1. Liknar Stockholm med byggkranar överallt..
    Och framtidstro ja det verkar det onekligen finnas..
    Ha en fin dag och säg hej till Helsingfors från mig många år sedan jag var där.. 🙂

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

