Favorit i repris

De målade mattorna som vi har på flera trottoarer i Lovisa. Här utanför busstationen.

Trasmatta på trottoaren utanför busstationen.
Trasmatta på trottoaren utanför busstationen.

Och innan jag åkte till Helsingfors i går satt jag i solskenet på bänken och njöt i väntan på bussen. Så mycket är fortfarande grönt fastän vi kommit en bit in i oktober.

Tranbrunnsparken mittemot busstationen. I bakgrunden Lovisa gymnasium.
Tranbrunnsparken mittemot busstationen. I bakgrunden till vänster Lovisa gymnasium.
Parken och fortfarande gymnasiet i bakgrunden och längst till vänster idrottshallen.
Parken och fortfarande gymnasiet i bakgrunden och längst till vänster idrottshallen.

Egentligen är det bara björkarna (som inte syns på min bild) som fått gula löv eller nästan tappat alla. Många träd är fortfarande rätt gröna, och då talar jag förstås inte om barrträd 😀

15 reaktioner på ”Favorit i repris

      1. Jag har för mig att jag sett det någonstans men minns inte var, bara att The Bodyguard visade mig … ☺

  1. Det är inte så dumt att sätta sig på en parkbänk och njuta av den fina utsikten! Å trasmattorna är helt suveräna. Älskar dom! Kul att de inte blir nötta heller, eftersom det inte finns människor som går på dom;-)

    1. Visst är mattorna fina! Jag tror de målas om då och då för visst utsätts de av slitage av bland annat vinterunderhåll, kanske inte så mycket av trampande resenärer i lilla Lovisa 🙂

  2. Den målade mattan tycker jag var toppen jag måste säga det igen ni har så mycket fint hos er..
    När det gäller träden samma här björkarna är gula och börjar bli glesa.. Dom andra träden fortfarande rätt gröna.. jag längtar efter det som blir orange rött och gult det är så fint…

Kommentera

