Vacker vägg, del 51

… eller två väggar på en gång eftersom de omgärdar samma stora byggplats i Helsingfors centrum. Amos Rex, ett stort konstmuseum ska byggas här.

Det lär ska vara Leendets dag i dag. Det tycks inte mannen på bilden ha förstått🙂

Platsen där ett konstmuseum byggs bör ju vara omgärdad av konst.
Platsen där ett konstmuseum byggs bör ju vara omgärdad av konst.

Själv har jag av förekommen anledning skrattat rätt mycket de senaste kvällarna. Det är klart att det känns mycket bättre att fnissa än att gråta.
Men gråta bör man förstås också göra – då det känns så. Det är viktigt att alla känslor kommer ut.

Den här bilden visar hur innergården ska se ut i framtiden. det nya konstmuseet ska ligga under marken om jag förstått allt rätt.
Den här bilden visar hur innergården ska se ut i framtiden. det nya konstmuseet ska ligga under marken om jag förstått allt rätt.

15 thoughts on “Vacker vägg, del 51

  1. Alltså den första väggen gillar jag inte. Som reklam för det nya konstmuséet är den bara avskräckande.
    Den andra väggen gillar jag betydligt bättre. Helsingfors är duktig på att bygga under jorden. Där finns ju också en vacker kyrka som är byggt på samma sätt.

  2. Det har blivit allt vanligare att stora affischer visar hur det ska se ut efter en byggrenovering. Vi såg en jättestor sån på en fasad till en stor kyrka nånstans i Italien. Glömt var

      1. Fast det tar bort udden tycker jag. Man blir eller jag blir utmattad. Jag vill ha en vanlig dag. Jag vill hylla den vanliga dagen. 😂😂😂

  3. Om man inte släppa ut alla känslor blir man förr eller senare sjuk. Själv skrattar jag väldigt gärna och ofta men gråten sväljer jag aldrig heller.
    Spännande att bygga under jorden. Det skulle jag gärna vilja se i verkligheten.

    1. Exakt så här är det, men människor är olika – alla klarar inte av att visa sina känslor, tillåta dem komma – för en del känslor är ju också skrämmande. Sådana som hat och ilska.
      Jag sväljer heller ingen gråt, och kväver inte skrattet heller🙂
      Ha en fin lördag Kristallina!

Kommentera

