Marknad i stan

… men jag tog inga bilder i vimlet – eller jo, jag intervjuade några försäljare, men de bilderna landar senare i lokaltidningen Nya Östis.

Däremot tog jag en bild av ”trafikkaoset” i vår lilla stad. Sällan det ser ut så här🙂

Kö in till staden och kyrkans parkering proppfull.
Kö in till staden och kyrkans parkering proppfull.

Sedan tror jag att de som eventuellt såg mig när jag försökte fotografera rönnbärsklasar i en park intill undrade vad jag höll på med… Det var sannerligen inte lätt att i höststormen (vi hade soligt med mycket blåsigt i dag) få bären att fastna på bilden. Hade manuell fokus och grenarna svajade hit och dit, men EN bild blev det🙂

En svajande klase.
En svajande klase.

10 thoughts on “Marknad i stan

  1. Inte lite bilar, om det är en liten stad menar jag … här i min minihåla ser man knappt någon. 😂 Fortsatt trevlig Lördag.

  2. Det var ju synd att du inte kan visa bilder från marknaden på bloggen. Jag menar det är ju för det mesta folktomt i Lovisa. Hade varit skoj att se lite liv i staden.

    Men bilden på rönnbären blev bra. Å bilkön med;-)

  3. Härlig bild av trafikkaoset. Andra hade varit glad om det ”bara” fanns Lovisa kaos i deras stad😀
    Här blåser det lika mycket och vi har inte ens sol. Grattis till en! lyckad och fin bild!

Kommentera

